حزب‌الله لبنان:

مداخلات سفارتخانه‌های مسموم منجر به شکست تلاش‌های آنها شده

​عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در یک نشست سیاسی اعلام کرد که هزینه‌های میلیارد دلاری عربستان سعودی و آمریکا برای هدف قراردادن حزب‌الله و تضعیف آن تا به حال نتیجه‌ای جز شکست نداشته است.

مداخلات سفارتخانه‌های مسموم منجر به شکست تلاش‌های آنها شده
کد خبر: 542309
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۸:۳۴:۴۶

نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه حزب‌الله چهل سال است که از نظر سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی هدف حمله آمریکا قرار داشته است، گفت: این امر گواه بر میزان نفوذ و اثربخشی حزب‌الله  است.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، وی افزود: اگر حزب‌الله در تداوم و تکمیل موفقیت‌ها، پیروزی‌ها و تأثیرگذاری‌ها، موفق نبود فشارهای آمریکا ادامه نمی‌یافت.

وی در یک نشست سیاسی که در نبطیه برگزار شد، خاطرنشان کرد که هرچه بیشتر حزب‌الله را هدف قرار دهند، نشان دهنده نفوذ بیشتر و تاثیرگذاری موفق ما بوده است.

همچنین او اضافه کرد: استمرار در دشمنی و هدف‌قرار دادن حزب‌الله نشان از شکست آنها در رسیدن به اهداف سیاست‌های خود در هدف قرار دادن مقاومت لبنان است.

وی با انتقاد از سیاست‌های عربستان و آمریکا اعلام کرد که آن دو کشور دهه‌ها است که حزب‌الله را با ترفندها و روش‌های مختلفی هدف قرار داده‌اند.

قاووق در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد که آیا آمریکا و عربستان که میلیاردها دلار در این زمینه هزینه کرده‌اند،‌ توانتسه‌اند به نتایج مطلوب خود رسند؟

عضو شورای مرکزی حزب‌الله تاکید کرد که لبنانی‌هایی که منتظر انتخابات هستند اکنون با دو مسیر و دو پروژه روبرو هستند. پروژه اول می‌خواهد فروپاشی اقتصادی لبنان را متوقف کند، کشور را نجات دهد و لبنان را از محرومیت و تجاوز حفظ کند. در خط مقدم این پروژه حزب الله قرار دارد؛ اما دیگر پروژه می‌خواهد بحران‌ها را در لبنان افزایش دهد و از آنها برای امیال خود بهره بگیرد. این پروژه نهایتش انفجار اوضاع در لبنان، ‌فرپاشی اقتصادی و نزاع قومی در کشور است. روشی که سفارتخانه‌های بعضی کشورها در بیروت درحال پیاده‌سازی آن هستند.

وی خاطرنشان کرد که در انتخابات آتی در ماه مه، همه جهان شاهد ائتلاف‌های راهبردی، قوی، مستحکم و مستمر حزب الله لبنان خواهد بود.

قاووق همچنین تصریح کرد که سفارتخانه‌ها به ویژه سفارتخانه‌های عربستان و آمریکا مداخلات مسمومی را برای تحریک توده‌های مردم لبنان علیه مقاومت در انتخابات آتی برنامه‌ریزی کرده‌اند. به‌گونه‌ای که سعی در تحریک و جهت‌دهی افکار عمومی لبنان برای شکست ائتلاف حزب‌الله دارند.

وی در همین راستا اعلام کرده بود که حزب‌الله مخالف به تعویق افتادن انتخابات است و این موضعگیری غیر قابل تفسیر و تحریف است.

این عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان بیان کرده بود که کمپین‌های تشویقی همان کمپین‌های پولی هستند که با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

او گفته بود: رژیم سعودی در لبنان به خائن اعتماد می‌کند و به فرد امین خیانت.

حدود ۲۵۰ هزار لبنانی ساکن خارج این کشور برای شرکت در انتخابات پارلمانی مه آتی این کشور ثبت نام کردند.

لبنان ماه‌ها است که با بحران‌های سیاسی و اقتصادی روبه‌رو است و کابینه نجیب میقاتی نیز در تلاش است با بانک جهانی طرحی برای نجات این کشور تنظیم کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها