کد خبر: 543502
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۰:۲۵:۰۹
| |

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان:

انتخابات لبنان سرنوشت ساز و از مهم‌ترین نبردهای سیاسی است

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد، نبرد این حزب در انتخابات آتی همان نبرد متحدانمان است و همان طور که برای نامزدهای خود تلاش می‌کند برای نامزدهای همپیمانانش نیز تلاش خواهد کرد.

انتخابات لبنان سرنوشت ساز و از مهم‌ترین نبردهای سیاسی است
کد خبر: 543502
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۰:۲۵:۰۹

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیداری با اعضای این حزب درباره دلایل ورود حزب الله به انتخابات پارلمانی در سال ۱۹۹۲ و دولت در سال ۲۰۰۵ صحبت کرد و گفت: دلیل این مسئله همواره حمایت از مقاومت است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، وی تاکید کرد: تجربه به ما ثابت کرده که باید در هر دولتی در لبنان حضور داشته باشیم. در جریان تجاوز ۲۰۰۶ و به دلیل کینه و تنش سیاسی در دولت ما تقریباً در آستانه این بودیم که اقدامی شبیه اقدام هفت مه در سایه جنگ با اسرائیل انجام دهیم. برای همین حضور ما در دولت و پارلمان برای حمایت از مقاومت ضروری است حتی اگر در دولتی باشیم که در آن دشمنان حضور داشته باشند و رئیس آن نیز دشمن و مخالف ما باشد و حتی اگر به همراهی با فاسدان متهم شویم.

وی تاکید کرد: هدف ما این است که پیروز شویم و باید پیروز گردیم تا در تمام عرصه‌ها حضور داشته باشیم. دشمن ما هیچ برنامه‌ای را ارائه نکرده است. صحبت تنها درباره سلاح مقاومت و سلطه حزب‌الله بر کشور است. این انتخابات سرنوشت ساز و از مهم‌ترین نبردهای سیاسی است که نتایج آن بقیه نبردها را تعیین می‌کند. جایگزین انتخابات عدم وجود یک پارلمان است. برای همین باید نهایت تلاش را به کار برد و باید تا زمان اعلام نتایج محتاط باشیم و با جدیت با این مسئله برخورد کنیم. این نبرد مثل تمام نبردهایی که مقاومت وارد آن شده یک نبرد اساسی است. ما باید برای بالا بردن میزان رای گیری تلاش کنیم حتی اگر لازم باشد به دیدار مردم در منازلشان برویم و صرفاً به دیدارهای عمومی اکتفا نکنیم.

وی تاکید کرد: هدف تنها پیروزی نامزدهای حزب‌الله نیست بلکه تقویت وضعیت هم‌پیمانان ما در جبیل، کسروان، الشوف، عالیه و در تمامی حوزه‌ها است. ما می‌خواهیم هم‌پیمانانمان با ما موفق باشند چرا که جنگ امروز صرفاً علیه حزب الله نیست بلکه برای گرفتن سهمیه‌هایی از هم‌پیمانان است برای همین ما باید همانطور که برای خودمان تلاش می‌کنیم برای هم‌پیمانان نیز تلاش کنیم. ما باید تمام نمایندگان و هم‌پیمانانمان را پیروز کنیم.

سید حسن نصرالله به لیست‌های انتخاباتی لبنان نپرداخت و تنها به گفتن این مسئله اکتفا کرد که در حوزه دوم بیروت حزب الله همراه با جنبش امل و جریان آزاد ملی وارد نبرد انتخاباتی خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها