تمهیدات آلمان برای مقابله با موشک‌های اسکندر روسیه

برخی منابع خبری از احتمال خرید سامانه‌های دفاع موشکی صهیونیستی یا آمریکایی از سوی آلمان برای مقابله با موشک‌های اسکندر روسیه خبر دادند.

تمهیدات آلمان برای مقابله با موشک‌های اسکندر روسیه
کد خبر: 545648
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۲۱:۴۶:۵۶

یک هفته نامه آلمانی گزارش داده که برلین در حال بررسی خرید سامانه دفاع موشکی از رژیم صهیونیستی یا ایالات متحده برای دفاع  برابر تهدیدات از جمله موشک‌های اسکندر روسی مستقر در «کالینینگراد» است.

به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «رویترز» «ابرهارد زورن»، از مقام‌های ارشد دفاعی آلمان در مصاحبه‌ای که روز شنبه منتشر شد، به هفته نامه «ولت آم زونتاگ» گفت:« موشک‌های اسکندر تقریباً می‌توانند به تمام اروپای غربی برسند وهیچ سپر موشکی برای محافظت در برابر این تهدید وجود ندارد.»

زورن گفت: «اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها چنین سامانه‌های هایی را در اختیار دارند. ما کدام یک را ترجیح می‌دهیم؟ آیا ما موفق خواهیم شد یک سامانه دفاع موشکی در ناتو ایجاد کنیم؟ اینها سئوالاتی است که اکنون باید به آنها پاسخ دهیم.»

وی با اشاره به فقدان دفاع موشکی کوتاه برد آلمان که می تواند برای محافظت از نیروهای در حال حرکت یا در معرض تهدید در حین استقرار استفاده شود، گفت که برلین شروع به بررسی خرید چنین سامانه‌هایی کرده است و اکنون باید تصمیمی اتخاذ کند.

این مقام ارشد دفاعی آلمان نام این سامانه‌ها را مشخص نکرد، اما به احتمال زیاد به سامانه ساخته شده توسط صنایع هوافضای صهیونیست‌ها و سامانه آمریکایی تاد اشاره کرد.

روسیه در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که موشک‌های اسکندر را در منطقه کالینینگراد مستقر کرده است. اسکندر که یک سامانه موشکی متحرک است، جایگزین موشک اسکاد شوروی شد و دو موشک هدایت شونده آن می توانند کلاهک‌های متعارف یا اتمی را حمل کنند.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان، چند روز پس از حمله روسیه به اوکراین در یک سخنرانی مهم گفت که برلین با تزریق ۱۰۰ میلیارد یورو (۱۱۰ میلیارد دلار) به ارتش، هزینه‌های دفاعی خود را افزایش خواهد داد.

استقرار انواع سامانه‌های  موشکی روسیه از جمله سامانه‌ موشک  زمین به هوای اس-۴۰۰  و سامانه موشکی «اسکندر» در کالینینگراد روسیه موجب نگرانی ناتو است. این منطقه از زمان آغاز جنگ سرد محل سرفرماندهی ناوگان بالتیک اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده و دارای اهمیت راهبردی است.

کالینینگراد  در منطقه بالتیک بین کشورهای لیتوانی و لهستان واقع شده است. کرملین بارها اعلام کرده بود که قصد دارد در کالینینگراد سامانه موشکی اسکندر را مستقر کند تا با سامانه دفاعی موشکی آمریکا و ناتو در اروپای شرقی مقابله کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها