کد خبر: 545601
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۱۶:۲۰:۴۳
| |

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه:

بازی تحریم‌ها به تضعیف دلار و یورو ختم می‌شود

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: تغییر ارز مبنا در معاملات فرامرزی بین کشورها به ارزهای ملی کشورها آغاز شده و این روند متوقف نخواهد شد.

بازی تحریم‌ها به تضعیف دلار و یورو ختم می‌شود
کد خبر: 545601
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۱۶:۲۰:۴۳

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: اعتبار و جایگاه دلار آمریکا و یورو به خاطر تحریم‌های ضد روسیه به شدت متزلزل شده و این اقدامات باعث شده تا کشورهای بیشتری به سمت استفاده از ارزهای ملی خود در مبادله با شرکای خارجی بروند.

​به گزارش فارس، به نقل از راشاتودی، وی در مصاحبه با شبکه بلاروس 24 گفت: در حقیقت برخلاف انتظارات، بازی تحریم‌ها اعتبار دلار و یورو را‌‌‌‌‌‌‌‌ متزلزل کرده و از همه مهم‌تر جایگاه دلار در حساب ذخیره ارزی کشورها تحت تأثیر قرار گرفته است.

نماینده کاخ کرملین تلاش کرد در این مصاحبه توجهات را‌‌‌‌‌‌‌‌ به این مسأله جلب کند که شاهد افزایش تعداد کشورهایی هستیم که به سمت استفاده از ارزهای ملی خود در مبادلات دوجانبه رفته‌اند.

پسکوف تاکید کرد: این روند در مراحل اولیه قرار داشته، اما دیگر امکان توقف آن وجود ندارد.

این مقام کاخ کرملین تأکید کرد که زوال کل نظام بِرتِن وودز که به آمریکا این امکان را‌‌‌‌‌‌‌‌ داد برای سال‌ها در رأس هرم اقتصادی جهان قرار گیرد، آغاز شده است.

نظام برتن وودز یک ساختار مبادلات ارزی ایجاد کرد که ارزش ارزهای جهان را‌‌‌‌‌‌‌‌ به دلار وابسته کرده و ارزش دلار هم به ارزش طلا وابسته می‌شد. این مسئله باعث شد تا دلار آمریکا به ارز اصلی حساب ارزی ذخیره کشورها تبدیل شود.

بنا به آنچه پسکوف می‌گوید؛ این ساختار به طور کامل در حال از بین رفتن است؛ چراکه کشورهای جهان در حال جایگزین کردن دلار با ارزهای ملی خود هستند و این روند رو به گسترش است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها