کرملین:

برجام از موضوعات دستور کار دیدار پوتین و بایدن است

دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه، مهم ترین هدف دیدار پوتین و بایدن را دستیابی به تفاهم در برخی مسائل بین دو کشور عنوان کرد و افزود: وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران، مسائل خاورمیانه، سوریه، لیبی و حل مساله افغانستان از موضوعات بین الملی دستور کار این دیدار است.

برجام از موضوعات دستور کار دیدار پوتین و بایدن است
کد خبر: 495889
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۲:۵۰:۲۵

اعتمادآنلاین| یوری اوشاکوف روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: اگر ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا (در جریان دیدار فردا در ژنو) به توافق نرسند هم تفاهمی بدست خواهد آمد. پ

به گزارش ایرنا، وی افزود: بدیهی است که این امر بر روند روابط روسیه و آمریکا که در بن بست قرار گرفته و نزدیک به شرایط بحرانی است تاثیر خواهد گذاشت و در این رابطه باید اقداماتی انجام داد.

دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه در مورد موضوعاتی که در دیدار پوتین و بایدن مطرح می شود، گفت که همه موضوعات مورد علاقه مسکو و واشنگتن ازجمله مسائل دوجانبه حل نشده، ثبات راهبردی و مناقشات منطقه ای مطرح خواهد شد.

اوشاکوف ازجمله موضوعات دستور کار دیدار سران دو کشور به وضع و دورنمای توسعه روابط روسیه و آمریکا، مسائل اصلی ثبات راهبردی، امنیت اطلاعاتی، مبارزه با جرایم سایبری، همکاریهای اقتصادی دو کشور، مسائب مربوط به قطب شمال و مبارزه با ویروس کرونا مطرح خواهد شد.

وی ازجمله موضوعات منطقه ای دستور کار دیدار پوتین و بایدن به مسائل خاورمیانه، سوریه، لیبی، وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران و حل مساله افغانستان، مساله هسته ای شبه جزیره کره و مساله قره باغ اشاره کرد.

اوشاکوف با اشاره به اینکه الکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و دیمیتری کوزاک معاون دفتر رئیس جمهوری روسیه و مسئول مساله اوکراین در هیات روسیه در ژنو حضور دارند گفت: می توان چنین برداشت کرد که مسائل اوکراین و سوریه نیز جزو مسائلی خواهد بود که در دیدار سران روسیه و آمریکا مطرح خواهد شد.

دستیار پوتین در پاسخ به سوالی در مورد امکان مطرح شدن مساله ناوالنی در دیدار سران روسیه و آمریکا گفت: در آن آمریکایی مطرح خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها