کد خبر: 544363
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۰۷:۴۹:۳۲
| |

وزیر روسی:

از تجربیات ایران در غلبه بر تحریم‌های هوایی استفاده می‌کنیم

وزیر حمل و نقل روسیه با اشاره به مشکلات تامین قطعات یدکی در صنعت هواپیمایی با توجه به تحریم های اعمال شده علیه این کشور گفت: در این زمینه از تجربیات ایران که سال ها تحریم بوده، استفاده خواهد شد.

از تجربیات ایران در غلبه بر تحریم‌های هوایی استفاده می‌کنیم
کد خبر: 544363
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۰۷:۴۹:۳۲

ویتالی ساولیف وزیر حمل و نقل روسیه با توجه به تحریم های صورت گرفته علیه صنعت هواپیمایی روسیه به دنبال حمله به اوکراین گفت: پروازها ادامه دارد اما در برخی از مراحل شرکت های حمل و نقل به قطعات یدکی هواپیما نیاز خواهند داشت که مسئولان با تکیه بر تجربه ایران که سال ها در تحریم بوده، به دنبال راه حلی برای این موضوع هستند.

به گزارش ایرنا، ساولیف در ادامه افزود: نزدیک به ۸۰ هواپیمای متعلق به خطوط هوایی روسیه در خارج از کشور به دلیل تحریم های ضد روسیه توقیف شده است. این هواپیماها از جمله در کشورهای دوست روسیه - در ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، توقیف شدند.

وزیر حمل و نقل روسیه خاطر نشان کرد که مسکو در تلاش است با شرکت های لیزینگ غربی برای خرید هواپیما مذاکره کند، اما آنها حاضر به مذاکره نیستند. با توجه به این موضوع، روسیه انتقال ناوگان خود برای ثبت در روسیه را شروع کرده است.

به دنبال حمله نظامی روسیه به اوکراین بسیاری از کشورهای حریم هوایی خود را بر روی پروازهای روسیه بستند و مسکو نیز در اقدامی مشابه حریم هوایی خود را به روی کشورهایی بست که اخیرا حریم هوایی خود را به روی روسیه بسته‌اند.

آژانس حمل و نقل هوایی روسیه با اشاره به اینکه این ممنوعیت ۳۶ کشور را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: مطابق با قوانین بین‌المللی و در واکنش به ممنوعیت اعمال شده توسط کشورهای اروپایی برای انجام پروازهای هواپیماهای غیرنظامی که توسط شرکت‌های هواپیمایی روسی انجام می‌شود یا در روسیه به ثبت رسیده‌اند، محدودیت‌هایی برای انجام پروازهای خطوط هوایی اعمال شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها