کد خبر: 544359
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۰۷:۳۶:۲۱
| |

بایدن صدها نفر از اعضای پارلمان روسیه را تحریم می‌کند

دولت آمریکا قصد دارد صدها نفر از اعضای مجلس دومای روسیه را به بهانه عملیات نظامی مسکو در اوکراین در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.

بایدن صدها نفر از اعضای پارلمان روسیه را تحریم می‌کند
کد خبر: 544359
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۰۷:۳۶:۲۱

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد اکثر اعضای مجلس دومای روسیه را به بهانه عملیات نظامی مسکو در اوکراین در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.

به گزارش فارس، روزنامه وال‌‌استریت‌ژورنال در این گزارش که بامداد چهارشنبه منتشر شده به نقل از مقام‌هایی که به نام آنها اشاره نشده گفته که تحریم‌های جدید ممکن است از همین پنجشنبه اعلام شوند. گفته می‌شود این تحریم‌ها ممکن است تا ۳۰۰ نفر از اعضای پارلمان روسیه را هدف قرار دهد.

مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند تحریم‌های مذکور با هماهنگی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو گروه هفت که کشورهای صنعتی دنیا را شامل می‌شوند اعلام خواهند شد.

تحریم‌های اعلام‌شده علیه روسیه تا کنون تأثیری در مجاب کردن رئیس‌جمهور این کشور به متوقف کردن عملیات نظامی روسیه در اوکراین نداشته است. بر همین اساس وال‌استریت‌ژورنال نوشته اثر این تحریم‌ها بر قانونگذاران روسیه‌ای را نیز نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

یک مقام آمریکایی گفته بسته‌های تحریمی معمولاً قبل از آنکه به مرحله نهایی اعلام و انتشار برسند در مرحله بررسی‌های بین‌سازمانی در دولت آمریکا ممکن است تعدیل شوند و یا آنکه به تعویق بیفتند.

این تحریم‌ها در حالی در دولت آمریکا مورد بررسی قرار می‌گیرند که حمله روسیه به اوکراین وارد چهارمین هفته شده است. آمریکا و متحدان اروپایی این کشور تا کنون تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه وضع کرده و اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی این کشور را در فهرست تحریم‌ها قرار داده‌اند.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است. ولادیمیر پوتین گفته هدف از عملیات نظامی روسیه گرفتن «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها