روسیه محموله‌های سلاح ارسالی غرب را "اهداف مشروع" خواند

​مسکو اعلام کرد نظامیان روسیه محموله‌های سلاح ارسالی از غرب را "اهداف مشروع" تلقی خواهند کرد.

روسیه محموله‌های سلاح ارسالی غرب را "اهداف مشروع" خواند
کد خبر: 542840
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۲۱:۲۸:۳۹

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که نظامیان روسیه محموله‌های سلاح ارسالی از غرب را "اهداف مشروع" تلقی خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، ریابکوف گفت: "ما به آمریکا هشدار داده‌ایم که پمپاژ سلاح به اوکراین، که آنها از طریق چند کشور هدایتش می‌کنند، تنها یک حرکت خطرناک نیست، بلکه این کاروان‌ها و محموله‌ها را به هدف نظامی مشروع تبدیل می‌کند. ما درباره پیامدهای حاصل از این انتقال بی‌ملاحظه سلاح‌هایی چون اسلحه ضدتانک یا ضدهوایی قابل حمل هشدار داده‌ایم."

او آمریکا را متهم کرد که به هشدارهای روسیه توجه نکرده است.

وزارت دفاع روسیه هم‌چنین امروز اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور امروز موفق شد یک فروند بالگرد می-۲۴ و سه فروند پهپاد را در آسمان اوکراین منهدم کند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این باره گفت: پدافند هوایی نیروی هوایی روسیه یک بالگرد Mi-۲۴ نیروی هوایی اوکراین و سه فروند هواپیمای بدون سرنشین که یکی از آنها از نوع Bayraktar-TP۲ بود را در هوا ساقط کردند.

وی افزود: نیروی هوایی و پهپادهای ما ۷۹ تاسیسات زیرساخت نظامی اوکراین شامل ۴ مرکز فرماندهی و کنترل و مرکز ارتباطات، ۲ سامانه موشکی ضدهوایی، ۳ تاسیسات راداری و یک ایستگاه فرماندهی الکترونیک، ۶ انبار مهمات و سوخت و ۵۴ محل نگهداری تجهیزات نظامی را مورد اصابت قرار دادند.

کوناشنکوف تأکید کرد که از آغاز عملیات ویژه ما، ۶۱ فروند بالگرد، ۱۲۶ فروند هواپیمای بدون سرنشین، ۱۱۵۹ دستگاه تانک و خودروی زرهی، ۱۱۸ موشک انداز، ۴۳۶ قبضه توپ و خمپاره صحرایی و ۹۷۳ خودروهای نظامی ویژه منهدم شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها