اعلام حمایت ونزوئلا از روسیه

در حالیکه دولت آمریکا همزمان با بحران اوکراین در پی دسترسی به منابع انرژی ونزوئلا است، یک مقام ارشد کاراکاس مجددا حمایت خود را از روسیه اعلام کرد.

اعلام حمایت ونزوئلا از روسیه
کد خبر: 542837
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۲۱:۱۱:۲۱

معاون رئیس جمهور ونزوئلا حمایت خود را از روسیه در بحبوبه درگیری نظامی ارتش‌های روسیه و اوکراین اعلام کرد.

​به گزارش فارس، به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، «دلسی رودریگز» معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا روز جمعه  پس از دیدار با وزیر خارجه روسیه در ترکیه، حمایت خود را از روسیه تکرار کرد. دیدار دلسی رودریگز و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه  روسیه، چند روز پس از سفر غیرمنتظره یک مقام دولت آمریکا  برای دیدار با « نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در کاراکاس انجام شد.

رودریگز پس از این دیدار که در آن «فلیکس پلاسنسیا»، وزیر امور خارجه ونزوئلا و مقام‌های بلندپایه ترکیه نیز حضور داشتند، در توئیتی نوشت: «ما با دوست خوبمان سرگئی لاوروف جلسه ای برگزار کردیم.»

وی با بیان اینکه ما روابط راهبردی دوجانبه را بررسی کردیم، افزود: «ونزوئلا بر اصل برابری حاکمیتی کشورها به عنوان راهی برای حفظ تعادل برای صلح تاکید کرد.»

در حالیکه واشنگتن به شدت از اوکراین برابر روسیه حمایت و فشار جهانی برای تحریم روسیه را رهبری می‌کند، اما ونزوئلا متحد نزدیک روسیه اظهارات متعددی در حمایت از مسکو ارائه کرده است.

روابط ایالات متحده با ونزوئلا سرد بوده و کاخ سفید انتخاب مجدد نیکلاس مادورو در سال ۲۰۱۸ را به رسمیت نمی‌شناسد و مجموعه‌ای از تحریم‌ها از جمله تحریم واردات نفت را اعمال کرده است.

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید پنجشنبه گذشته گفت، آمریکا مذاکره فعالی با ونزوئلا درباره واردات نفت از این کشور ندارد.  این مقام آمریکایی با اشاره به اینکه مذاکره‌ای برای واردات نفت از ونزوئلا در پی توقف واردات نفت از روسیه وجود ندارد گفت، آزادی دو زندانی آمریکایی در این کشور ارتباطی به رفع تحریم‌ها و خرید نفت از ونزوئلا ندارد.

او همچنین مدعی شد، حتی در صورتی که روسیه از تسلیحات نامتعارف در اوکراین استفاده کند، آمریکا به این کشور نیرو اعزام نمی‌کند اما استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات شیمیایی «عواقب سنگینی» در پی خواهد داشت.

اظهارات ساکی درحالی مطرح شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اظهار داشت، آمریکا از ایران و ونزوئلا می‌خواهد که در ازای رفع تحریم‌ها، روسیه را از بازار انرژی خارج کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها