کد خبر: 540341
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۲۰:۲۷:۴۴
| |

حرکت شناورانگلیسی به استونی برای تقویت جبهه شرقی ناتو

وزارت دفاع انگلیس از تحرک شماری از تجهیزات رزمی خود از جمله شناور و تانک برای تقویت جبهه شرقی ناتو خبر داد.

حرکت شناورانگلیسی به استونی برای تقویت جبهه شرقی ناتو
کد خبر: 540341
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۲۰:۲۷:۴۴

منابع خبری شامگاه شنبه به وقت تهران اعلام کردند که یک فروند شناور انگلیسی روز جمعه برای تقویت ناتو  ازعازم استونی شده است.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «پلی موث» شناور «اچ ام اس دایموند» انگلیس همراه با بالگردهای تجسسی برای تقویت مواضع ناتو در شرق اروپا عازم استونی می شود. وزارت دفاع انگلیس همچنین از اعزام شماری از تانک‌ها و خودروهای زرهی خود از آلمان به استونی همراه با پشتیبانی جنگنده‌های تایفون این کشور خبر داده است. انگلیس نوع این تانک‌ها را «چلنجر-۲» اعلام کرده است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که در نشست مجازی سران ناتو در روز جمعه با استقرار ۴۰۰۰۰ نفر از نیروهای ناتو به کشورهای دوست و متحد در شرق اروپا در بحبوحه بیم از اینکه آنها می توانند هدف بعدی روسیه پس از حمله به اوکراین باشند، موافقت کردند.

در رویدادی مرتبط با تحولات اوکراین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که پهپاد آمریکایی در جریان حمله اوکراین به کشتی‌های روسی در منطقه پرواز می‌کردند. طی روزهای گذشته نیز منابع خبری از پرواز پهپاد جاسوسی نیروی هوایی آمریکا بر فراز حریم هوایی اوکراین همزمان با تشدید تنش کی‌یف با روسیه خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» یک فروند پهپاد «آر کیو-۴ گلوبال هاوک» نیروی هوایی آمریکا اخیرا بر فراز حریم هوایی اوکراین پرواز کرد.  طی ماه گذشته ۲ فروند از این پهپاد جاسوسی در ماموریت‌های منظم از دریای مدیترانه به اوکراین پرواز کرده‌اند. پروازهای این پهپادها در ارتفاع بالا و مسافت طولانی با افزایش تحرک نظامی روسیه در امتداد مرز اوکراین با تنش روسیه با آمریکا و ناتوهمزمان شده است.

در ادامه حمایت نظامی غرب از ارتش اوکراین، پنتاگون شبانگاه شنبه به وقت تهران اعلام کرد که  برای مهار تانک‌های روسیه، موشک‌های ضد تانک جاولین به کی‌یف ارسال می‌کند. به گزارش منابع خبری، پنتاگون غروب شنبه به وقت تهران از ارسال موشک‌های ضد تانک «جاولین» به اوکراین خبر داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها