کد خبر: 541329
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۶:۰۸:۴۸
| |

پوتین خطاب به همسایگان روسیه:

تنش‌ها را تشدید نکنید

​رئیس جمهور روسیه از همسایگان کشور خود خواست، با اعمال تحریم‌ها یا محدودیت‌های بیشتر علیه روسیه عامل تشدید تنش‌ها با مسکو نشوند و گفت که کرملین "نیت بدی" نسبت به آنها ندارد.

تنش‌ها را تشدید نکنید
کد خبر: 541329
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۶:۰۸:۴۸

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اظهاراتی که از تلویزیون کشورش پخش شد گفت: "من به آنها (همسایگانمان) توصیه می‌کنم که تنش در اوضاع را تشدید نکنند و هیچ محدودیتی اعمال نکنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه الجزیره، پوتین اضافه کرد: ما در اینجا هیچ نیازی برای وخیم یا بدتر کردن روابط خود نمی بینیم. تمام اقداماتی که از سمت ما انجام می‌شوند، همواره صرفا در پاسخ به برخی اقدامات غیردوستانه، اقدامات علیه فدراسیون روسیه انجام می‌شوند.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد:‌من معتقدم همه باید به این فکر کنند که چگونه روابط را عادی کنند، به طور عادی همکاری کنند و روابط را به طور عادی توسعه دهند.

پوتین این سخنرانی را به صورت اینترنتی از محل اقامتگاهش در خارج از مسکو و به مناسبت مراسم برافراشتن پرچم برای یک کشتی در شمال روسیه انجام داد.

از سوی دیگر آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس نیز گفت، نیروهای کشورش در حال حاضر در حمله روسیه به اوکراین شرکت نمی‌کنند و در آینده نیز در این حمله شرکت نخواهند کرد.

لوکاشنکو که از متحدان نزدیک مسکو است، گفت که اوامروز جمعه گفتگوی تلفنی مفصلی با پوتین داشته است.

این در حالی است که گفته می‌شود روسیه از خاک بلاروس برای انجام حمله خود به اوکراین استفاده کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها