کد خبر: 542758
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۴:۱۹:۲۰
| |

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه:

در زمینه ثبات راهبردی هیچ امتیازی به آمریکایی‌ها نمی‌دهیم

معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن اعلام آمادگی برای تداوم مذاکرات امنیتی با آمریکا گفت، مسکو در زمینه ثبات راهبردی هیچ امتیازی به آمریکایی‌ها نخواهد داد.

در زمینه ثبات راهبردی هیچ امتیازی به آمریکایی‌ها نمی‌دهیم
کد خبر: 542758
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۴:۱۹:۲۰

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه گفت، در صورت آماده بودن آمریکا، مذاکرات امنیتی می‌توانند ادامه پیدا کنند.

به گزارش فارس و به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ریابکوف با اشاره به میسر بودن تداوم گفت‌وگوها با آمریکا گفت، مسکو همچنین برای بحث درباره معاهده «نیو استارت» نیز آمادگی دارد.

وی با این حال متذکر شد، شرایط این گفت‌وگوها نسبت به قبل تفاوت زیادی دارند و «چشم‌انداز امنیتی کاملا تغییر کرده و اوضاع به‌شدت متفاوت است».

این دیپلمات روس در ادامه گفت، روسیه در زمینه ثبات راهبردی هیچ امتیازی به آمریکا نخواهد داد و به واشنگتن درباره برداشتن هرگونه گام سهل‌انگارانه در منطقه هشدار داد.

ریابکوف در ادامه بیان داشت، در حال حاضر آمریکا علیه روسیه جنگ تجاری به راه انداخته است و تصمیم «غیرقانونی» غربی‌ها برای بستن حریم هوایی خود بر روی هواپیماهای روسی را محکوم کرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود، این کشور لیستی از تحریم‌های متقابل فردی را علیه کشورهای غربی آماده کرده که به‌زودی رونمایی خواهند شد.

او همچنین گفت، غربی‌ها حتی بدون انجام «عملیات ویژه در اوکراین» نهایتاً بهانه‌ای برای تحریم‌های جدید ضد روسی خواهند یافت.

روسیه درپی تداوم اقدامات دولت کی‌یف علیه ساکنین نواحی روس‌زبان شرق اوکراین و همچنین پاسخ منفی غربی‌ها به پیشنهادات ضمانت امنیتی روسیه به این کشورها، استقلال دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخته و در حمایت از آن‌ها «عملیات ویژه‌ای» را در اوکراین آغاز کرد که تا کنون ادامه دارد.

غربی‌ها در واکنش به این اقدام نظامی روسیه، تحریم‌های سنگینی از جمله در حوزه نفت و گاز را علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها