دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین دوشنبه برگزار می‌شود

یک مقام اوکراینی گفت که دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین دوشنبه برگزار می‌شود
کد خبر: 541568
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۲۰:۵۴:۴۰

یک مذاکره کننده اوکراینی خبر داد که دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، مقامات روسیه و اوکراین اولین دور مذاکرات خود را برای حل و فصل بحران اوکراین در منطقه «گومل» در بلاروس در ۲۸ فوریه (دوشنبه ۹ اسفند) در بحبوحه عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین برگزار کردند.

دور دوم مذاکرات نیز در بلاروس برگزار شد و طرفین بر سر ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان اوکراینی و همچنین تحویل غذا و دارو به توافق رسیدند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه تاکید کرد که مسکو هیچ نیت بدی نسبت به همسایگان خود ندارد. پوتین طی مراسم برافراشتن پرچم روسیه در کشتی «مارشال روکوسوفسکی» گفت: «ما بارها نشان داده‌ایم و آماده نمایش مجدد هستیم، اگر کسی نخواهد در چارچوب یک همکاری با ما راه بیاید و در این راه به خودش و ما آسیب برساند، ما در هر صورت به وظایف خود عمل خواهیم کرد.»

روسیه پیش از این درباره بی‌توجهی غربی‌ها به نقض حقوق بشر و حملات نیروهای اوکراینی به ساکنین روس زبان نواحی خودمختار دونباس واقع در شرق اوکراین هشدار داده و از سوی دیگر پیشنهاداتی در زمینه ارائه ضمانت امنیتی از سوی غرب به مسکو را به آمریکا و ناتو ارائه کرد. پوتین پیش از این اوکراینی‌ها را به «نسل‌کشی» در دونباس متهم کرده بود.

در نهایت پوتین هفته گذشته اعلام کرد روسیه استقلال نواحی خودمختار را به رسمیت می‌شناسد و بامداد پنجشنبه هفته گذشته عملیاتی را در حمایت از جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» در اوکراین آغاز کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها