کد خبر: 527944
|
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ۱۸:۴۸:۳۶
| |

سخنگوی کاخ کرملین:

پوتین و ماکرون درباره اوضاع اوکراین گفت‌وگو کردند

رؤسای جمهور روسیه و فرانسه سه‌شنبه تلفنی درباره اوضاع شرق اروپا و اوکراین گفت‌وگو کردند.

 پوتین و ماکرون درباره اوضاع اوکراین گفت‌وگو کردند
کد خبر: 527944
|
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ۱۸:۴۸:۳۶

 «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز سه‌شنبه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

به گزارش فارس، بر اساس اعلام کاخ کرملین، پوتین و ماکرون در این گفت‌وگوی تلفنی درباره تقویت امنیت و ثبات در شرق اروپا و اوکراین به رایزنی پرداختند.

 از سوی دیگر ولادیمیر پوتین امروز گفت که امیدها برای توافق با واشنگتن به منظور محدود کردن گسترش ناتو در اروپای شرقی ضعیف است و افزود که حتی یک توافق امضا شده ممکن است توسط طرف آمریکایی پاره شود.

رئیس‌جمهور روسیه افزود گسترش بیشتر ناتو در اروپای شرقی را پیامد ابراز خوشحالی می‌داند که ناشی از به اصطلاح پیروزی غرب در جنگ سرد و نتیجه یک تحلیل غلط است.

پوتین تاکید کرد که روسیه آماده است اقدامات نظامی و فنی را به عنوان پاسخی به اقدامات غیردوستانه واشنگتن انجام دهد و تاکید کرد که این کار حق مسکو است.

وزارت امور خارجه روسیه هم امروز (سه‌شنبه) هشدار داد در صورت امتناع ناتو از بحث درباره پیشنهادات امنیتی مسکو، همه گزینه‌ها از جمله استقرار تسلیحات اتمی در بلاروس مورد نظر قرار خواهد گرفت.

در ۱۷ دسامبر (جمعه ۲۶ آذر) وزارت خارجه روسیه دو پیش‌نویس در مورد ارائه تضمین‌های امنیتی قانونی از سوی ایالات متحده و ناتو را منتشر کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پیش‌تر از ناتو خواسته بود تا گفت‌وگوهای اساسی درباره تضمین‌های امنیتی بلندمدت قابل اعتماد روسیه را آغاز کند. وی تاکید کرد که روسیه به تضمین‌های الزام آور قانونی نیاز دارد، زیرا غرب به تعهدات لفظی خود عمل نکرده است.

این پیشنهادات بعد از آن مطرح شد که کشورهای غربی با جوسازی رسانه‌ای ادعای حمله احتمالی روسیه به اوکراین طی ماه‌های آتی را مطرح کردند که با استقبال مقامات این کشورها و تهدید مسکو به تحریم‌های سنگین و افزایش حمایت از دولت کی‌یف همراه شد.

این در حالی است که رئیس‌جمهور روسیه و دیگر مقامات ارشد این کشور، ادعای حمله به اوکراین را تکذیب کرده و آن را بهانه‌ای برای تقویت حضور ناتو در مرزهای غربی خود و افزایش فشار اقتصادی  علیه مسکو توصیف کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها