کد خبر: 539171
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۰:۵۷:۳۱
| |

اوکراین؛کشته شدن ۳ نفر در دونباس/ ۶۱ هزار نفر وارد روسیه شدند

وضعیت خطوط حائل در منطقه مناقشه دونباس بسیار بحرانی اعلام شده، بر اثر گلوله باران شهرهای این منطقه توسط ارتش اوکراین و درگیری های شدید در چندین منطقه، روند خروج ساکنان این مناطق و ورود به روسیه شتاب بیشتری گرفته و تاکنون ۶۱ هزار نفر وارد این کشور شدند.

اوکراین؛کشته شدن ۳ نفر در دونباس/ ۶۱ هزار نفر وارد روسیه شدند
کد خبر: 539171
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۰:۵۷:۳۱

الکساندر چوپریان وزیر موقعیت های اضطراری روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: از آغاز اعلام تخلیه ساکنان دونباس و ورود آنها  به روسیه در روز جمعه تاکنون ۶۱ هزار نفر روارد روسیه شدند.  

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی تاس، به گفته وی، در ۲۴ ساعت اخیر ۹ قطار حامل پناهجویان از مناطق دونباس از استان راستف عازم مناطق دیگر روسیه شدند.

تاکنون ۳۰ جمهوری و استان روسیه برای پذیرش و اسکان پناهجویان اعلام آمادگی کردند.   

در جمهوری خودمختار دونتسک ۲ نفر کشته شدند

سازمان پلیس مردمی دونتسک در گزارشی اعلام کرد که در شبانه روز اخیر یک نفر از نظامیان دونتسک در جریان گلوله باران منطقه توسط ارتش اوکراین کشته شد. همچنین در جریان تیراندازی های ارتش اوکراین، دو نفر نیز به شدت مجروح و در بیمارستان بستری شدند.

در گزارش دیگری از سازمان پلیس جمهوری دونتسک گفته شده است: بر اثر گلوله باران بخش ترودوفسکایا در حومه منطقه دونتسک از مواضع تیپ زرهی ۵۴ ارتش اوکراین، یک غیرنظامی در ایستگاه اتوبوس کشته شد.

در این گلوله باران، خمپاره های کالیبر ۱۲۰ میلیمتری که استفاده آن مطابق توافقنامه مینسک ممنوع شده، پرتاب شد.  

یک خرابکار اوکراینی در دونتسک کشته شد 

سازمان پلیس جمهوری دونتسک اعلام کرد که بامداد امروز یک خرابکار اوکراینی در حین بمب گذاری در ترمینال قطار شهر دونتسک، بر اثر انفجار بمب کشته شد.  

بر اساس اطلاعات سازمان امنیت جمهوری دونتسک، در کنار بقایای جسد خرابکار اوکراینی، یک ساک دستی حاوی بمب دوم بجای مانده است.

ارتش اوکراین ۵۴ بار آتش بس را در مناطق مختلف دونتسک نقض کرد

نماینده جمهوری دونتسک در مرکز مشترک کنترل آتش بس، در گزارشی وضعیت خطوط حائل در مناطق دونتسک را بسیار بحرانی خواند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نماینده جمهوری دونتسک در مرکز کنترل اتش بس اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در شبانه روز اخیر ۵۴ بار آتش بس را نقض کرده و در بسیاری موارد از مهمات و سلاح های ممنوع شده در توافقنامه مینسک استفاده کردند.  

گلوله باران مناطق مختلف لوگانسک ادامه دارد

نماینده جمهوری لوگانسک در مرکز کنترل اتش بس اعلام کرد که در شبانه روز اخیر گلوله باران مناطق مسکونی لوگانسک توسط ارتش اوکراین ادامه داشت.

خبرگزاری ریانووستی روز دوشنبه گزارش این مرکز را منتشر کرد که بر اساس آن، نیروهای اوکراینی ساعت ۵ و ۴۲ دقیقه بامداد امروز بخش کراسنی یار را گلوله باران کردند.

در جریان گلوله باران این بخش با سلاح های سنگین، سه ساختمان مسکونی تخریب شد یا آسیب های جدی دید.  

به گزارش رسانه‌های روسی، وضع منطقه دونباس از چهار روز پیش با گلوله باران این مناطق توسط نیروهای اوکراینی بشدت متشنج شده است.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی یف اعلام استقلال کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها