کد خبر: 538956
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۱۱:۱۶:۱۱
| |

فرانسه روسیه را به «تحریم‌های شدید» تهدید کرد

فرانسه ضمن ابراز نگرانی درباره اوضاع منطقه دونباس اوکراین، روسیه را به «تحریم‌های شدید» تهدید کرد.

فرانسه روسیه را به «تحریم‌های شدید» تهدید کرد
کد خبر: 538956
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۱۱:۱۶:۱۱

تنش‌ها و نقض آتش‌بس در منطقه شرقی دونباس اوکراین میان ارتش این کشور با جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک واکنش مقام‌های فرانسوی را در پی داشت.

به گزارش فارس و به نقل از آناتولی، فرانسه روز شنبه (دیروز) به روسیه هشدار داد، تعداد استثنایی نقض آتش‌بس در شرق اوکراین بسیار نگران کننده است و هرگونه حمله بیشتر منجر به تحریم‌های گسترده خواهد شد. به روایت این خبرگزاری، هشدار فرانسه به روسیه در حالی مطرح شده که تبادل نظر دو طرف (پاریس و مسکو) در بحبوحه تشدید اقدامات نظامی در مرزهای شرقی منطقه اروپا ادامه دارد.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه با همتای روس خود تماس تلفنی برقرار کرد و به او درباره عواقب نقض تعهدات مسکو در قبال مذاکرات «گروه نورماندی» هشدار داد. بنا بر بیانیه وزارت خارجه فرانسه، او با اشاره به ریاست دوره‌ای پاریس بر اتحادیه اروپا هشدار داد، در صورت اقدام روسیه برای «حملات بیشتر به تمامیت ارضی اوکراین، فرانسه به مسئولیت خود برای دادن پاسخ عمل می‌کند».

از سوی دیگر، «آن-کلر لگندری» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه هم در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «بی‌اف‌ام‌تی‌وی» این کشور بر عزم پاریس برای اعمال و اجرای تحریم‌ها علیه روسیه در صورت حمله این کشور به اوکراین تاکید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها