کد خبر: 538470
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۱۲:۵۵:۱۱
| |

بیانیه وزارت دفاع روسیه:

نظامیان و تجهیزات روسیه از کریمه خارج شدند

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از خروج بیشتر نظامیان و تجهیزات این کشور از «کریمه» با پایان رزمایش در این منطقه خبر داد.

نظامیان و تجهیزات روسیه از کریمه خارج شدند
کد خبر: 538470
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۱۲:۵۵:۱۱

در حالیکه روسیه روز گذشته (چهارشنبه) از پایان رزمایش در کریمه و آغاز خروج نظامیان از این منطقه خبر داده بود، وزارت دفاع این کشور امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای از خروج بیشتر نظامیان و تجهیزات نظامی روسیه از کریمه خبر داد.

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری «ریانووستی» روسیه در این خصوص گزارش کرد، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یگان‌های «حوزه غربی روسیه» (ZVO) پس از انجام رزمایش در حال بازگشت به پادگان‌ها هستند.

در این بیانیه آمده است: « گروههای نظامی با تجهیزات یگان‌های ارتش تانک منطقه نظامی غرب، پس از پایان رزمایش‌های برنامه‌ریزی شده به نقطه استقرار دائمی رفتند». وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که تانک‌ها و سایر خودروهای زرهی ردیابی شده از طریق راه آهن «به مسافتی حدود هزار کیلومتری» منتقل خواهند شد.

بر اساس این گزارش، در نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، مجموعه ای از اقدامات در مقیاس بزرگ برای آموزش عملیاتی نیروها ادامه دارد که تقریباً تمام مناطق نظامی، ناوگان و نیروهای هوابرد در آن شرکت می کنند. همچنین رزمایش‌های مشترک «عزم متحد ۲۰۲۲» با بلاروس هنوز تکمیل نشده اما به مرحله نهایی رسیده است. مینسک تاکید کرد که پس از ۲۰ فوریه و پایان رزمایش مشترک با روسیه، حتی یک سرباز و تجهیزات روسی در کشور بلاروس باقی نخواهد ماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها