کد خبر: 526715
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۰:۴۴:۲۷
| |

دیمیتری موراتف، روزنامه‌نگار روسی و برنده صلح نوبل:

جنگ اوکراین و روسیه امروز «ممکن» است / قدرتمندان، به صورت فعال ایده جنگ را ترویج می‌دهند

روزنامه نگار برنده جایزه صلح نوبل گفت، جنگ اوکراین و روسیه امروز «ممکن» است، چرا که «قدرتمندان، به صورت فعال ایده جنگ را ترویج می‌دهند.»

جنگ اوکراین و روسیه امروز «ممکن» است / قدرتمندان، به صورت فعال ایده جنگ را ترویج می‌دهند
کد خبر: 526715
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۰:۴۴:۲۷

اعتمادآنلاین| دیمیتری موراتف، روزنامه‌نگار روسی و برنده صلح نوبل، در اسلو، پایتخت نروژ و در هنگام دریافت جایزه‌اش گفت که رهبران روسیه مسئول بحران موجود در مرزهای اوکراین هستند.

به گزارش ایسنا، ‌به نقل از وبسایت روزنامه هیل، او گفت: از این گذشته، در ذهن برخی از فعالان دیوانه حوزه جغرافیای سیاسی، جنگ میان روسیه و اوکراین دیگر غیرممکن به نظر نمی‌رسد.

موراتف، سردبیر روزنامه روسی «نووایا گازتا»، مشترکا با «ماریا رسا»، روزنامه نگار فیلیپینی و موسس وبسایت خبری «راپلر»، جایزه نوبل صلح 2021 را دریافت کرد.

او همچنین درباره روزنامه‌نگاران روسی که برچسب «دشمن مردم» گرفته‌اند، صحبت کرده و گفت روسیه در حال عبور از یک «دره تاریک» است.

گروه هفت نیز در نشست روز شنبه خود، روسیه را از حمله به اوکراین بر حذر داشته و اعلام کرد این حمله، عواقب بسیار سنگینی برای مسکو خواهد داشت.

آمریکا مکررا نسبت به حمله احتمالی روسیه به اوکراین هشدار داده است، ادعایی که مقامات روسیه آن را رد کرده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در دیداری مجازی با جو بایدن، همتای آمریکایی خود، تاکید کرد که نیروهای روسیه که در مرز اوکراین تجمع کرده اند، به هیچ وجه تهدیدی برای هیچکس نیستند، خصوصا اوکراین.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها