کد خبر: 538231
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۰:۰۱:۳۱
| |

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا:

پنتاگون راه جدیدی برای ارسال سلاح به اوکراین را مدنظر دارد

پنتاگون در حال بررسی ارسال کمک نظامی به اوکراین از طریق زمینی است تا در صورت حمله روسیه، به کی‌یف در مقاومت داخلی کمک کند.

پنتاگون راه جدیدی برای ارسال سلاح به اوکراین را مدنظر دارد
کد خبر: 538231
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۰:۰۱:۳۱

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، لوید آستین، وزیر دفاع این کشور گزینه مسیرهای زمینی را به انتقال هوایی کمک مهلک به اوکراین، در صورت حمله روسیه، ترجیح می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت روزنامه هیل، پنتاگون هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

احتمالا آستین در دیدار پیش روی خود با رهبران ناتو در بروکسل، این مسئله را مطرح خواهد کرد. او همچنین به بلژیک، لهستان و لیتوانی خواهد رفت تا با مقامات ارشد نظامی و دولتی دیدار کرده و همچنین در کنفرانس وزرای خارجه ناتو شرکت کند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که در سال گذشته تجهیزاتی نظامی به ارزش تقریبا ۶۵۰ میلیون دلار به کی‌یف داده، تحت فشار زیادی برای تسریع حمایت امنیتی از اوکراین است، این در حالیست که روسیه ۱۳۰ هزار تن از نیروهایش را در مرز اوکراین مستقر کرده است.

اخیراً، دولت آمریکا ارسال یک بسته ۲۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را تصویب کرده است که شامل "موشک‌های ضد تانک جاولین، سایر سیستم‌های ضد زره، نارنجک‌انداز، مهمات و تجهیزات غیر مهلکی است که برای مدافعان خط مقدم اوکراین، ضروری هستند."

آمریکا همچمنین به کشورهای حوزه بالتیک از جمله لیتوانی، لتونی و استونی اجازه داده است تا موشک‌های ضدزره و ضدهوایی ساخت آمریکا را به کی‌یف بدهند.

علاوه بر این، پنتاگون به ۶۰۰۰ نیروی آمریکایی دستور داده است تا به لهستان، آلمان و رومانی اعزام شده یا در آن‌ها جابه‌جا شوند تا به متحدان ناتو در واکنش به تهاجم ادعایی روسیه که طبق هشدار مقامات، ممکن است "همین روزها" اتفاق بیافتد، کمک کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها