کد خبر: 538223
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۰۹:۳۹:۴۹
| |

اقلیم کردستان عراق حکم دادگاه فدرال را «غیرقانونی» خواند

حکم دادگاه عالی فدرال عراق مبنی بر تحویل درآمدهای نفتی اقلیم کردستان این کشور به بغداد، واکنش و انتقاد مقامان و دولت این منطقه را به همراه داشته است.

اقلیم کردستان عراق حکم دادگاه فدرال را «غیرقانونی» خواند
کد خبر: 538223
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۰۹:۳۹:۴۹

دولت اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای حکم دادگاه عالی فدرال مبنی بر ضرورت تحویل درآمدهای نفتی اقلیم به بغداد را ناعادلانه و مغایر با قانون اساسی این کشور خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، دولت اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که این تصمیم ناعادلانه، مغایر با قانون اساسی، مغایر با حقوق اساسی متعلق به اقلیم کردستان عراق و غیرقابل قبول است و دادگاه فدرال باید تحقیقات گسترده‌تری انجام می‌داد و به خواسته‌های اقلیم رسیدگی می‌کرد.

در این بیانیه آمده است: ماده ۱۱۲ قانون اساسی عراق که حق اقلیم کردستان برای استخراج و توسعه نفت و گاز منطقه را به رسمیت می‌شناسد، تصریح می‌کند که عرصه نفت و گاز در انحصار دولت فدرال نیست.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: دولت اقلیم کردستان از حقوق اقلیم که در قانون اساسی عراق تصریح شده است، چشم پوشی نخواهد کرد و در این زمینه به تلاش‌های خود برای دستیابی به یک راه حل طبق قانون اساسی ادامه خواهد داد.

دولت اقلیم کردستان عراق همچنین در این بیانیه آورده است: اربیل تمامی اقدامات قانونی، حقوقی و قضایی لازم را برای تضمین و حفاظت از تمامی قراردادها در زمینه نفت و گاز اتخاذ خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها