کد خبر: 537795
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۳:۲۱:۵۹
| |

توسط دادگاه فدرال:

حکم عدم نامزدی هوشیار زیباری صادر شد

دادگاه فدرال عراق، امروز (یکشنبه) نامزدی «هوشیار زیباری» برای تصدی پست ریاست‌جمهور را غیرقانونی اعلام و حکم لغو این نامزدی را صادر کرد.

حکم عدم نامزدی هوشیار زیباری صادر شد
کد خبر: 537795
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۳:۲۱:۵۹

دادگاه فدرال عراق بر عدم نامزدی «هوشیار زیباری» برای تصدی پست ریاست‌جمهوری در این کشور حکم داد و این نامزدی را غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، امروز (یکشنبه، ۱۳ فوریه) در خبری فوری اعلام کرد که دادگاه فدرال، زیباری را از رقابت‌ برای تصدی پست ریاست‌جمهوری کنار گذاشت.

دادگاه فدرال عراق هفته پیش (۶ فوریه) طی حکمی، دستور داد که کلیه اقدامات مربوط به نامزدی «هوشیار زیباری» برای ریاست‌جمهوری متوقف شود و اعلام کرد که این نامزدی تا زمان بررسی پرونده ارائه شده، به حالت تعلیق در می آید.

تعلیق نامزدی زیباری برای تصدی پست ریاست‌جمهوری، در پی شکایت رسمی شماری از نمایندگان پارلمان عراق صورت می‌گیرد. وی که نامزد پیشنهادی حزب دموکرات کردستان عراق برای ریاست‌جمهوری است، در سال ۲۰۱۶ از پست وزارت دارایی عراق به دلیل داشتن پرونده‌های فساد کنار گذاشته شده بود.  

بر اساس این گزارش، دادگاه فدرال عراق در پی شکایت چهار نماینده پارلمانی به نامهای، «علی ترکی جسوم»، «دیلان غفور صالح»، «کاروان علی یارویس» و «کریم شکور محمد» که نامزدی زیباری را خلاف قانون اساسی عراق اعلام کرده بودند، به صورت موقت نامزدی وی را به حالت تعلیق درآورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها