کمیته اعتراض به نتایج انتخابات عراق از پایان تجمعات خبر داد

کمیته تظاهرات و تحصن در اعتراض به نتیجه انتخابات پارلمانی در بیانیه‌ای با پذیرش درخواست گروههای سیاسی شیعه، اعلام کرد که به رأی دادگاه فدرال احترام می‌گذارد.

کمیته اعتراض به نتایج انتخابات عراق از پایان تجمعات خبر داد
کد خبر: 529376
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۱:۵۹:۴۸

پس از اینکه کمیته هماهنگی گروههای سیاسی شیعه عراق از پذیرش رأی دادگاه فدرال در خصوص تأیید نتیجه انتخابات پارلمانی خبر داد، این کمیته از معترضان و تحصن کنندگان در مقابل منطقه سبز نیز خواست تا به تجمعات خود پایان دهند.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه شفق نیوز، در پاسخ به این درخواست، کمیته سازماندهی تظاهرات و تحصن علیه نتیجه انتخابات نیز بیانیه‌ای صادر کرد و ضمن تأکید بر اینکه دستگاه قضایی عراق برای تأیید نتیجه انتخابات تحت فشار قرار گرفته و این کمیته همچنان معتقد به تقلب در انتخابات است، از پایان اعتراض سه ماهه خود خبر داد.

در این بیانیه خطاب به کمیته هماهنگی گروههای سیاسی شیعه آمده است: «از شما و تصمیمتان در پذیرش حکم دادگاه فدرال در تأیید نتیجه انتخابات تبعیت کرده و از فشارهایی که به دستگاه قضا در راستای تأیید نتایج دروغین وارد آمد چشم‌پوشی می‌کنیم. ما این شجاعت را داشتیم که نگرانی شدید خود را به دستگاه قضایی عراق در خصوص وقوع جعل و تزویر اعلام کنیم... ما به اینکه دستگاه قضا، مستقل، توانا و شفاف عمل کند، حریص هستیم.»

 کمیته سازماندهی تظاهرات و تحصن علیه نتیجه انتخابات در ادامه خطاب به تجمع‌کنندگان گفت: «شما با ایستادگی و صبر و موضعتان در روزها و هفته‌های گذشته به پیروزی‌های مهمی دست یافتید و توانستید هفت کرسی دزدیده شده را تغییر دهید...شما در حالی که دشمن به دنبال از کنار زدن الحشد الشعبی و مقاومت از صحنه سیاسی عراق بود، ایستادید و روح تازه‌ای در جسم امت دمیدید.»

این کمیته ضمن تقدیر از رهبران سیاسی شیعه عراق، از نیروهای امنیتی نیز بابت تأمین امنیت معترضان قدردانی کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها