کد خبر: 537405
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۲ ۱۲:۰۸:۱۴
| |

روسیه استقرار نظامیان آمریکایی و ناتو در شرق اروپا را محکوم کرد

نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل تحرکات نظامی آمریکا و ناتو در شرق اروپا را باعث تشدید تنش‌ها خواند.

روسیه استقرار نظامیان آمریکایی و ناتو در شرق اروپا را محکوم کرد
کد خبر: 537405
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۲ ۱۲:۰۸:۱۴

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل استقرار نظامیان آمریکایی و ناتو در اروپا رو قویا محکوم کرد و آن را گامی در مسیر اشتباه که منجر به بحران بالقوه می‌شود خواند. 

به گزارش فارس، وی افزود: با توجه استقرار نظامیان آمریکایی و متحدانش در شرق اروپا، ما قویا این سیاست را محکوم می‌کنیم. پولیانسکی تاکید کرد، ما معتقدیم که این اقدامات در مسیری اشتباه است و به جای کاهش تنها به تشدید اوضاع و افزایش بحرانی منجر می‌شود که ما تلاش داریم از آن اجتناب کنیم. 

پولیانسکی افزود: این واقعیت که آمریکا پیش از این 175 هزار نیروی نظامی در کشورهای دیگر مستقر کرده است و ناتو نیز زیرساختهای نظامی خود را در مرزهای ناتو مستقر کرده است موجب نگرانی مسکو است. به نظر می‌رسد غرب در حال آماده شدن برای تحریک در دونباس است تا روسیه را به تجاوز متهم کند. 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اوایل ماه جاری میلادی از استقرار بیشتر نظامیان آمریکایی در شرق اروپا خبر داده بود و پس از آن هزاران نظامی آمریکایی وارد آلمان و لهستان شدند. 

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین و مقامات غربی مدعی هستند که نزدیک به ۱۰۰ هزار سرباز روسی در نزدیکی مرز اوکراین هستند و روسیه را به آماده سازی برای حمله به اوکراین متهم کرده‌اند، اقدامی که روسیه آن را رد کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها