کد خبر: 535396
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۵:۳۴:۴۰
| |

برلین، تحریم پیشگیرانه علیه روسیه را رد کرد

سخنگوی دولت آلمان احتمال تحریم‌کردن روسیه پیش از هرگونه درگیری با اوکراین را رد کرد.

برلین، تحریم پیشگیرانه علیه روسیه را رد کرد
کد خبر: 535396
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۵:۳۴:۴۰

بعد از مخالفت‌های آلمان درخصوص ارسال سلاح به اوکراین، برلین اکنون درخواست کی‌یف برای اعمال تحریم‌های بیشتر بر روسیه را رد کرد.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «ریانووستی»، «اشتفن هِبِشتِریت» سخنگوی دولت آلمان امروز (دوشنبه) از خودداری برلین در اعمال تحریم‌های پیشگیرانه علیه روسیه، برای جلوگیری از حمله به اوکراین، خبر داد و طی نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌ها علیه مسکو ماهیتی پیشگیرانه خواهند داشت، اظهار داشت که تحریم‌ها تنها در صورت نقض تمامیت ارضی اوکراین توسط روسیه اعمال خواهد شد.

وی در این‌باره توضیح داد: «دولت فدرال [آلمان] موضع بسیار روشنی دارد که می‌گوید در صورت نقض تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین، اقدامات سخت و روشنی اتخاذ خواهد شد، تحریم‌ها از این قبیل اقدامات هستند».

مقام‌های اوکراینی طی هفته‌های اخیر با دنباله‌روی از ادعای دولت‌های غربی مبنی بر تصمیم روسیه برای حمله به این کشور، از آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا خواسته بودند که تحریم‌های سختی را بر مسکو اعمال کنند. این در حالی است که کشورهای اروپایی، خود نگران تحریم‌شدن از سوی روسیه مخصوصا در حوزه انرژی و صادرات گاز به این قاره، در صورت اعمال تحریم‌های جدید بر این کشور هستند.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو با تاکید بر آسیب‌پذیر بودن اروپا به‌دلیل وابستگی به گاز روسیه، درباره وضعیت انرژی در این قاره پس از اعمال تحریم احتمالی از سوی مسکو ابراز نگرانی کرد. (جزئیات بیشتر) پیش از این یک مقام ارشد کمیسیون اروپا گفته بود از آنجایی که کشورهای اروپایی در حال آماده‌سازی تحریم‌هایی علیه مسکو هستند، باید برای احتمال تحریم‌شدن از سوی روسیه مخصوصا در حوزه انرژی نیز آماده شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها