کد خبر: 537368
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۲ ۰۸:۳۶:۳۱
| |

ادعای ترکیه درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه ترکیه مدعی شد عادی‌سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی به‌معنای پشت کردن به راهکار دو دولتی نیست.

ادعای ترکیه درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 537368
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۲ ۰۸:۳۶:۳۱

«مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه مدعی شد عادی‌سازی روابط میان این کشور و رژیم صهیونیستی به‌معنای تغییر موضع آنکارا در قبال راهکار دو دولتی نخواهد بود.

به گزارش فارس و به نقل از روزنامه «حریت»، وزیر امور خارجه ترکیه گفت، ترکیه برای داشتن روابط نزدیک‌تر با رژیم صهیونیستی حاضر نیست به تعهداتش در قبال تشکیل کشور فلسطینی پشت کند.

چاوش اوغلو مدعی شد ارتباط میان ترکیه و صهیونیست‌ها پس از تشکیل کابینه جدید این رژیم آغاز شده زیرا «وزیر امور خارجه دولت جدید آن‌ها نیز به راهکار دو دولتی اعتقاد دارد».

او در ادامه گفت: «آیا اکنون می‌توانیم به شهرک‌سازی‌ها و تخریب منازل فلسطینیان بله بگوییم؟ سیاست ما در این‌باره کاملاً شفاف است».

وزیر امور خارجه ترکیه با مثال زدن روابط کشورش با روسیه گفت:‌«اگر روسیه یکی از بازیگران منطقه است، باور داریم که از همکاری با روسیه در محدوده معینی، نفع می‌بریم».

روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» امروز (پنجشنبه) فاش کرده است که «آلون یوشپیز» مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به صورت محرمانه به ترکیه سفر کرده است و این اقدام در چارچوب تدارک برای سفر ماه آینده «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم به ترکیه صورت گرفته است.

این روزنامه صهیونیستی نوشت که این مقام بلندپایه اسرائیلی با «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه که به طور رسمی به عنوان مشاور ارتباطات رجب طیب اردوغان فعالیت می‌کند، دیدار و گفت‌وگو کرده است.

ترکیه و رژیم صهیونیستی از می ۲۰۱۸ - و بعد از اینکه آنکارا به بهانه افزایش حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس اشغالی، سفیر اسرائیل را اخراج کرد - به‌صورت متقابل سفیر نداشتند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها