کد خبر: 537308
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۱ ۱۱:۳۳:۳۸
| |

سفر محرمانه یک مقام اسرائیلی به ترکیه

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» از سفر محرمانه یک مقام رژیم صهیونیستی به آنکارا و دیدار وی با مشاور ارشد «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه خبر داد.

سفر محرمانه یک مقام اسرائیلی به ترکیه
کد خبر: 537308
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۱ ۱۱:۳۳:۳۸

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت از سفر محرمانه یک مقام رژیم صهیونیستی به آنکارا و دیدار وی با مشاور ارشد «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه خبر داد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه صهیونیستی امروز (پنجشنبه) نوشت که «ألون أوشبیس» مدیرکل وزارت خارجه این رژیم ماه گذشته به صورت مخفیانه و سِری برای انجام هماهنگی‌های لازم جهت سفر «اسحاق هرتسوگ» رئیس رژیم اسرائیل به ترکیه سفر کرده است.  

به نوشته این روزنامه صهیونیستی رئیس این رژیم قرار است ماه آینده میلادی به ترکیه سفر کند.  

این روزنامه با اشاره به اینکه «ایریت لیلیان» رئیس سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا برای مدت طولانی با «ابراهیم قلین» مشاور ارشد اردوغان تماس داشته است، اضافه کرد که او نقش مهمی در پرونده زوج اسرائیلی که در سال گذشته در ترکیه بازداشت شده بودند، داشت.  

به نوشته این روزنامه، این اولین سفر عالیرتبه سیاسی رژیم صهیونیستی در شش سال گذشته به ترکیه است. آخرین سفر یک مقام صهیونیستی به ترکیه سفر «یووال روتیم» مدیر کل سابق وزارت خارجه رژیم اسرائیل در سال ۲۰۱۶میلادی بود.  

به نوشته «یدیعوت آحارونوت»، وزارت خارجه رژیم اسرائیل از تایید یا تکذیب این خبر خودداری کرده است.  

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه پیشتر در اظهاراتی گفته بود که «اسحاق هرتسوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در اواسط ماه مارس به ترکیه سفر خواهد کرد و این، اولین سفر یک مقام صهونیستی به ترکیه پس از سال‌هاست.  

اردوغان در آن زمان گفت که آنکارا و تل آویو می‌توانند در جریان این سفر درباره همکاری در زمینه انرژی گفت و گو کنند اما با اینحال رئیس رژیم اسرائیل این سفر را تایید نکرد.  

ترکیه و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ و پس از بروز  یک اختلاف بزرگ سفرای خود را اخراج کردند و از آن زمان تاکنون روابط بین آن‌ها متشنج بوده است.  

در پایان نوامبر گذشته، اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در یک تماس تلفنی نادر با «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت و گو کرد.  

این تماس تلفنی پس از آن انجام شد که ترکیه زوج اسرائیلی که به دلیل فیلمبرداری از یکی از کاخ‌های ریاست جمهوری ترکیه بازداشت شده بودند را آزاد کرد.  

در آن زمان، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «هرتسوگ» رئیس این رژیم از «اردوغان» به خاطر همکاری در آزادی زوج اسرائیلی بازداشت شده در ترکیه به اتهام جاسوسی، تشکر کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها