کد خبر: 536509
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۱۵:۴۹:۴۴
| |

تقدیر ارتش عراق از نقش الحشد الشعبی

یک فرمانده ارشد ارتش عراق از نقش الحشدالشعبی در پاکسازی منطقه‌ای در شمال بغداد تقدیر کرد.

تقدیر ارتش عراق از نقش الحشد الشعبی
کد خبر: 536509
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۱۵:۴۹:۴۴

سرتیپ ستاد «احمد سلیم» فرمانده عملیات بغداد در ارتش عراق در مصاحبه‌ای گفت که نیروهای الحشد الشعبی نقش بزرگی در نابود کردن تروریست‌ها و رصد تحرکات آن‌ها در منطقه «الطارمیه» در شمال بغداد داشتند.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه المعلومه، او در این خصوص اعلام کرد که منطقه الطارمیه و به طور کل شمال بغداد در بیش از شش ماه گذشته شاهد هیچ‌گونه فعالیت تروریست‌های داعش نبوده است و این موفقیت به این دلیل بوده که تروریست‌ها هیچ مجالی برای عرض اندام نداشتند و نیروهای مسلح عراق به همراه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دهها عملیات پاکسازی و انهدام مخفیگاههای تروریست‌ها انجام داده‌اند.

او همچنین از همکاری نیروی هوایی عراق و بمباران مواضع تروریست‌ها طبق اطلاعاتی که نیروهای اطلاعاتی در اختیار آن‌ها قرار داده بودند، تقدیر کرد. به گفته وی در ۲۴ ژانویه شش تروریست داعشی که یکی از آن‌ها از سرکردگان اصلی این گروهک بود پس از اینکه به دست نیروهای ارتش و الحشد الشعبی به محاصره در آمده بودند، در حمله هوایی ارتش عراق کشته شدند.

این فرمانده ارتش عراق همچنین گفت که تروریست‌ها مدام در حال تغییر مخفیگاههای خود هستند، چون در صورت باقی ماندن در یک نقطه هدف قرار می‌گیرند و نیروهای امنیتی و عملیاتی نیز مدام در حال کشف و انهدام این مخفیگاهها هستند.

به گفته سرتیپ «احمد سلیم» ساکنان این منطقه نیز همکاری تنگاتنگی با نیروهای ارتش و الحشد الشعبی دارند و از سوی دیگر عمده نیروهای الحشد در منطقه الطارمیه از خود ساکنان منطقه هستند و توانسته‌اند با رصد و کمین گرفتن در مسیر تروریست‌ها بسیاری از تروریست‌ها را کشته یا مجروح کنند.

منطقه الطارمیه بغداد را به سه استان مرتبط می‌سازد، از شمال به منطقه سامرا در استان صلاح‌الدین، از شرق به استان دیالی و از غرب نیز به استان الانبار راه دارد و این سه استان را به یکدیگر متصل کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها