کد خبر: 531909
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۰:۲۲:۴۱
| |

توقف کمک رسانی برنامه غذای جهانی به کره شمالی

برنامه غذای جهانی در طول یک سال اخیر و با توجه به محدودیت های مرزی کره شمالی در دوران همه گیری ویروس کرونا تاکنون هیچگونه کمک رسانی غذایی برای این کشور انجام نداده است.

توقف کمک رسانی برنامه غذای جهانی به کره شمالی
کد خبر: 531909
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۰:۲۲:۴۱

گزارش های ماهانه برنامه غذای جهانی (WFP)  نشان می دهد کره شمالی در طول نزدیک به یک سال گذشته و با توجه به محدودیت های مرزی سختگیرانه برای کنترل همه گیری ویروس کرونا از سوی برنامه غذای جهانی هیچگونه کمک غذایی دریافت نکرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی،  براساس گزارشی که  آژانس غذای آمریکا در راستای فعالیت برای کشورهای فقیر در ماه دسامبر منتشر کرد آمده است، از ژانویه تا مارس سال گذشته این آژانس برای کمک رسانی به ۵۶۶ هزار و ۸۸۶ نفر در کره شمالی، ۸۹۱.۵ تُن غذاهای غنی شده و ۴۹۷۰ تُن مواد غذایی خام به این کشور ارسال کرده بود.

پس از شروع  اقدامات پیشگیرانه برای همه گیری ویروس کرونا، سازمان غذای جهانی به عملیات خود برای کمک رسانی به کشورهایی که با بحران غذا رو به رو بودند ادامه داد.آخرین توزیع مواد غذایی در مارس ۲۰۲۱ درحالی که ذخایر مواد غذایی در کره شمالی به اتمام رسیده بود انجام شده است. 

این آژانس در گزارش خود افزود موارد کمک رسانی بسیار ناچیزی از ماه اوت ۲۰۲۱ مجوز ورود به کره شمالی را دریافت کردند زیرا مجبور بودند به مدت  ۳ ماه قوانین قرنطینه و اقدامات ضدعفونی را انجام دهند. 

کره شمالی با شروع همه گیری ویروس کرونا با بحران غذایی رو به رو شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها