روزنامه های کره جنوبی:

کره‌شمالی به سرقت ۱.۷ میلیارد دلار رمزارز متهم شد

کره شمالی به سرقت ۱.۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال در سال‌های گذشته متهم شده است.

کره‌شمالی به سرقت ۱.۷ میلیارد دلار رمزارز متهم شد
کد خبر: 529841
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۴:۱۲:۴۴

روزنامه‌های کره جنوبی مدعی شدند که کره شمالی ۱.۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال از صرافی‌ها سرقت کرده است. این گزارش‌ها همچنین اشاره کردند که این کشور تحریم‌شده، دارایی‌های سرقت شده را در لحظه نفروخته و آن‌ها را برای دستیابی به سود بیشتر، نگه داشته است.

به گزارش ایسنا، اتهامات وارده علیه کره شمالی مبنی بر استفاده‌اش از هکرها برای سرقت منابع مالی از صرافی‌ها، مدت‌هاست که در جریان است. آمریکا نیز در اکتبر سال گذشته اشاره کرد که پیونگ‌یانگ چندین سال است که به این کار مشغول است.

دولت آمریکا مدعی است که هکرهای کره شمالی با دیگر مجرمان حوزه پولشویی همکاری کرده‌اند تا دارایی‌های مجازی را از سه تبادل دارایی‌های مجازی به سرقت برده و ردگیری این پول را ناممکن کنند.

ظاهرا هکرها بدافزارهایی‌ را از طریق ایمیل برای کارمندان داخلی ارسال کرده و از آن طریق، از صرافی‌ها دزدی می‌کنند. این کشور همچنین صرافی‌های دیگر کشورها از جمله کره جنوبی، آمریکا، اندونزی و اسلونی را نیز هدف قرار می‌دهد. این گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهند که از این پول، برای تامین بودجه توسعه برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی استفاده می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها