کد خبر: 529311
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۰۹:۱۲:۳۳
| |

پیش‌بینی اندیشکده‌ای در کره جنوبی:

کره شمالی در ۲۰۲۲ آزمایش هسته‌ای انجام می‌دهد

یک اندیشکده در پایتخت کره جنوبی ارزیابی کرد، کره شمالی احتمالا قبل از برگزاری انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۲ دست به آزمایشی هسته‌ای یا آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما با هدف اعمال فشار بر واشنگتن خواهد زد.

کره شمالی در ۲۰۲۲ آزمایش هسته‌ای انجام می‌دهد
کد خبر: 529311
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۰۹:۱۲:۳۳

حکومت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از نوامبر ۲۰۱۷ تاکنون از اجرای آزمایش هسته‌ای یا آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما خودداری کرده اما بر اساس پیش بینی انستیتوی مطالعات سیاسی "آسان" برای سال ۲۰۲۲، احتمالا این تعلیق خودخواسته را در سال پیش رو با هدف جلب توجه واشنگتن قبل از آن رخداد سیاسی مهم خواهد شکست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این انستیتو به این احتمال اشاره کرد که کره شمالی در بازه بین ماه مه و نوامبر سال آینده میلادی تمرکز بیشتری بر تحریکها به جای گفتگو پیدا کرده و در این بازه رو به قدرت نمایی بیاورد.

ماهه مه قرار است دولت جدیدی در سئول آغاز به کار کند.

همچنین طبق این گزارش، پیونگ یانگ احتمالا بعد از دست زدن به آزمایش یک موشک بالستیک جدید پرتابی از زیردریایی و یک موشک مافوق صوت در اوایل سال جاری میلادی، به سراغ پرتاب موشکهای سریعتر و دوربردتر یا راه اندازی یک زیردریایی جدید با هدف تشدید تنشهای نظامی در شبه جزیره کره خواهد رفت.

اندیشکده مذکور خاطرنشان کرد: در صورت عدم برخورد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در برابر چنین تحریکاتی، کره شمالی ممکن است آزمایش هسته‌ای را از سر بگیرد یا موشکهای میانبرد و دوربرد از جمله یک موشک بالستیک قاره پیما را پرتاب کند.

این در حالی است که مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره میان آمریکا و کره شمالی از زمان نشست بی حاصل رهبران دو کشور در سال ۲۰۱۹ در شهر هانوی در بن بست قرار گرفته است.

آمریکا پیشنهاد مذاکره کردن با کره شمالی بدون پیش شرط را داده اما پیونگ یانگ پیشنهادات آن را بی پاسخ گذاشته و خواستار آن شده که واشنگتن اول دست از "سیاست خصمانه" خود بردارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها