بایدن حمله ششم ژانویه را کودتا خواند

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا طی یک سخنرانی در شهر آتلانتا، حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ طرفداران دونالد ترامپ به کنگره این کشور را کودتا توصیف کرد.

بایدن حمله ششم ژانویه را کودتا خواند
کد خبر: 531891
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۰۹:۴۶:۵۴

با گذشت پنج روز از اولین سالگرد حمله مرگبار حامیان دونالد ترامپ به کنگره آمریکا جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد، آنها می‌خواستند کودتا کنند اما شکست خوردند.

به گزارش فارس، رسانه‌های آمریکایی خبر دادند، جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور برای اولین بار شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ ناشی از حمله هواداران دونالد ترامپ به جلسه تایید آرای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را کودتا توصیف کرد.

وبگاه «هیل» خبر داد، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا روز سه شنبه (دیروز) در جریان یک سخنرانی در شهر آتلانتا به شدت علیه حمله طرفداران رئیس‌جمهور سابق و جمهوری‌خواه این کشور موضعگیری کرد.

جو بایدن در سخنرانی روز سه شنبه در آتلانتا درباره این حمله گفت: «اوباش خشن ۶ ژانویه ۲۰۲۱، با دلگرمی و تشویق رئیس‌جمهور سابق شکست خورده، به دنبال آن بودند که از طریق خشونت آنچه را که در صندوق رای از دست داده بود، به دست آورند».

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «آنها برای تحمیل اراده اوباش، برای براندازی انتخابات آزاد و منصفانه و برای اولین بار در تاریخ آمریکا، در جلوگیری کردن از انتقال مسالمت آمیز قدرت شکست خوردند، آنها شکست خوردند اما پیروزی دموکراسی قطعی نبود و آینده دموکراسی نیز قطعی نیست».

بایدن افزود: «به همین دلیل است که ما امروز اینجا هستیم: برای ایستادن در برابر نیروهایی در آمریکا که برای قدرت بیشتر از اصول ارزش قائل هستند، نیروهایی که کودتا کردند، کودتا علیه اراده قانونی مردم آمریکا با ایجاد شک، ساختن اتهام‌های کلاهبرداری و تلاش برای دزدیدن انتخابات ۲۰۲۰ از مردم. آنها می‌خواهند هرج و مرج حاکم شود. ما می‌خواهیم مردم حکومت کنند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها