کد خبر: 531716
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۰:۳۹:۰۳
| |

سی.ان.ان گزارش داد:

۲۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی مضاعف بایدن به اوکراین

شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داد، دولت جو بایدن بی سر و صدا ۲۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی مضاعف را در اواخر دسامبر برای اوکراین تایید کرده است.

۲۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی مضاعف بایدن به اوکراین
کد خبر: 531716
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۰:۳۹:۰۳

شبکه سی.ان.ان به نقل از چهار منبع آگاه گزارش داد، بخش عمده ای از این بسته امنیتی ۲۰۰ میلیون دلاری شامل تجهیزات نظامی مانند سلاح های سبک، مهمات، بی سیم های امنیتی و تجهیزات پزشکی است.

به گزارش ایسنا، سی.ان.ان تصریح کرد، کنگره در اوایل ماه جاری میلادی از این تصمیم کاخ سفید مطلع شد، اما سایر مقامات آمریکایی از طریق مجاری محرمانه از این اتفاق مطلع شدند.

این گزارش افزود که تحویل کمک های امنیتی جدید به اوکراین مدتی طول خواهد کشید.

همچنین در ادامه این گزارش با استناد به دو دستیار وابسته به کنگره آمریکا آمده است که دولت بایدن خواستار آن شده که این بسته امنیتی جدید در آستانه مذاکرات امنیتی روسیه-آمریکا که از اوایل دوشنبه در شهر ژنو برگزار شد، بی سر و صدا باقی بماند.

یک منبع دیگر به سی.ان.ان تصریح کرد که این بسته ۲۰۰ میلیون دلار کمک مضاعف به اوکراین برای آنکه جلوی هر نوع تشدید تنش از جانب روسیه را بگیرد کفایت نمی کند اما با این وجود کی‌یف تصریح کرده خواستار کمک امنیتی بیشتری فراتر از تسلیحات دفاعی که آمریکا تا کنون ارائه کرده، است.

کشورهای غربی روسیه را به استقرار هزاران نیرو در نزدیکی مرز اوکراین با هدف آماده شدن برای یک اقدام تهاجمی متهم می کنند. مسکو بارها این اتهامات را رد کرده است.

پس از مذاکرات روز دوشنبه آمریکا و روسیه، قرار است فردا چهارشنبه نیز یک شورای مختص روابط روسیه و ناتو در بروکسل برای بررسی مساله تشکیل جلسه دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها