کد خبر: 531724
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۱:۰۲:۳۷
| |

پیوستن ناو و جنگنده‌های دانمارک به ناوگان دریایی ناتو در بالتیک

وزارت دفاع دانمارک اعلام کرد، ناو "پیتر ویلموس" کلاس ایور هویتفیلد و چهار جنگنده اف-۱۶ را برای پیوستن به نیروی دریایی ناتو با هدف تقویت قدرت و حاکمیت در حوزه بالتیک اعزام خواهد کرد.

پیوستن ناو و جنگنده‌های دانمارک به ناوگان دریایی ناتو در بالتیک
کد خبر: 531724
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۱:۰۲:۳۷

براساس بیانیه وزارت دفاع دانمارک، دولت این کشور پس از رایزنی با هیات سیاست خارجی این تصمیم را اتخاذ کرد. علت این تصمیم این است که ناتو توانایی‌های لازم را برای کنترل اوضاع کنونی سیاست امنیتی پیرامون اوکراین داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه نیوال نیوز، همکاری و مشارکت دانمارک تحت فرماندهی ناتو اما متمرکز بر حوزه بالتیک خواهد بود. ناو "پیتر ویلموس" نیروی دریایی سلطنتی دانمارک از اواسط ژانویه و چهار جنگنده اف-۱۶ تا پایان ماه جاری میلادی برای استقرار آماده خواهند بود.

بسیج نظامی روسیه در مرزهای اوکراین و موضع تندش نسبت به ناتو سبب شد تا مقر ناتو در دسامبر ۲۰۲۱ از کشورهای عضو بخواهد تا برای تضمین اینکه این ائتلاف توانایی‌های لازم را در اختیار خواهد داشت، نیرو و تجهیزات اعزام کنند.

تراین برامسن، وزیر دفاع دانمارک گفت: ما با اعزام یک ناو با ۱۶۰ سرباز و چهار جنگنده اف-۱۶ و ۷۰ نیرو به درخوست ناتو برای مشارکت بیشتر پاسخ می‌دهیم. اینکه یک پارلمان تقریبا متحد پشت این تصمیم دانمارک برای مشارکت بیشتر با ناتو وجود دارد، نشانه‌ای مهم و واضح است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها