کد خبر: 530964
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۰۸:۱۸:۲۸
| |

ینس استولتنبرگ، دبیرکل:

خطر بروز درگیری در مرزهای اوکراین و روسیه جدی است

توانایی اعزام ۴۰ هزار سرباز برای مداخله سریع در اوکراین را داریم

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با تاکید بر این که ما توانایی آن را داریم که ۴۰ هزار سرباز را برای مداخله سریع در مرزهای اوکراین بسیج کنیم خاطرنشان کرد که خطر بروز درگیری در مرزهای اوکراین و روسیه جدی است.

خطر بروز درگیری در مرزهای اوکراین و روسیه جدی است
کد خبر: 530964
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۰۸:۱۸:۲۸

ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی با تاکید بر این که اعضای ناتو برای حفظ امنیت اروپا متحد هستند، خاطرنشان کرد که خطر بروز درگیری در مرزهای اوکراین و روسیه جدی است.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، وی پس از نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو گفت: «ما توانایی آن را داریم که ۴۰ هزار سرباز را برای مداخله سریع در مرزهای اوکراین بسیج کنیم».

دبیرکل ناتو همچنین افزود که روسیه، پیشینه استفاده از زور علیه کشورهای همسایه را دارد و نیروهای روس همچنان در مرز اوکراین حضور دارند.

این موضع ناتو در پی اعلام موضع نمایندگی آمریکا پس از کنفرانس ویدئویی وزرای خارجه عضو ناتو اتخاذ شد که تاکید داشت، هر ۳۰ عضو ناتو، علیه هرگونه اقدام نظامی روسیه در اوکراین، متحد هستند.

نمایندگی آمریکا در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر شد، افزود: «همه وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در نشست فوق‌العاده امروز، بر اتحاد ما در پاسخ به هرگونه تجاوز روسیه به کی‌یف تاکید کردند».

در این توییت همچنین با اشاره به دیدار وزرای خارجه ناتو با مقام‌های روس در مقر ناتو که قرار است چهارشنبه هفته آینده در بروکسل برگزار شود، آمده است: «وزرای خارجه بر ضرورت دیپلماسی، گفت‌وگو و کاهش تنش قبل از نشست بعدی شورای ناتو و روسیه تاکید کردند.»

بر مبنای پیشنهادهای «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه کشورهای ناتو باید موافقت با تمامی درخواست‌های عضویت، نه فقط از سوی اوکراین بلکه دیگر کشورهای همسایه روسیه را رد کرده و رزمایش‌های نظامی در نزدیکی مرز با روسیه را متوقف کنند.

این در حالی است که مسکو، ضمن نفی وجود هرگونه برنامه‌ای برای حمله به اوکراین، خواهان تضمین‌های قانونی در مورد منع گسترش ناتو و عدم انتشار تسلیحات آن در سطح منطقه است و انتظار دارد که طی ماه جاری میلادی، پاسخ لازم به مطالبات امنیتی‌ خود را از غرب بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها