کد خبر: 531498
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۱:۲۴:۰۹
| |

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه:

اجازه وقوع انقلاب‌های رنگین در کشورهای همسایه را نمی‌دهیم

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه بعضی نیروهای داخلی و خارجی سعی در سوءاستفاده از وضعیت اقتصادی قزاقستان برای سرنگون کردن دولت این کشور داشتند، گفت سازمان پیمان امنیت جمعی پتانسیل بالای خود را نشان داد.

اجازه وقوع انقلاب‌های رنگین در کشورهای همسایه را نمی‌دهیم
کد خبر: 531498
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۱:۲۴:۰۹

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) گفت نیروهای اعزامی سازمان پیمان امنیت جمعی به قزاقستان، تا زمان اتمام مأموریت‌شان در این کشور باقی می‌مانند.

به گزارش فارس، پوتین با بیان اینکه سازمان پیمان امنیت جمعی پتانسیل خود و توانایی برای واکنش سریع به حوادث امنیتی را نشان داد، توضیح داد:‌ «همه می‌دانند که تهدیدهایی که در قزاقستان به وجود آمده یک اقدام خودجوش به دلیل افزایش قیمت سوخت نیست. بلکه این واقعیت است که نیروهای مخرب داخلی و خارجی از این موقعیت سوء استفاده کردند».

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی در نشست فوق‌العاده سازمان پیمان امنیت جمعی تاکید کرد: «کسانی که از وضعیت بازار گاز حمایت کردند یک ملت هستند و اهداف یکسانی دارند و کسانی که اسلحه به دست گرفتند و به دولت حمله کردند افراد کاملاً متفاوتی هستند و اهداف متفاوتی دارند».

رئیس جمهور ورسیه با بیان اینکه حمله به قزاقستان اساساً یک اقدام تجاوزکارانه بود و باید بدون تأخیر به آن واکنش نشان داده می‌شد، تصریح کرد: «از گروه‌های شبه‌نظامی به خوبی سازمان‌دهی‌شده و به خوبی کنترل شده، از جمله کسانی که در اردوگاه‌های خارج از کشور آموزش دیده‌اند، [در قزاقستان] استفاده شد».

در حال تکمیل...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها