کد خبر: 531312
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۳:۴۰:۳۷
| |

به درخواست رئیس جمهوری قزاقستان:

برگزاری نشست پیمان امنیت جمعی

به درخواست «قاسم جومارت توقایف» رئیس جمهوری قزاقستان نشست سازمان پیمان امنیت جمعی (سستو) فردا دوشنبه بصورت آنلاین در ارمنستان برگزار می شود.

برگزاری نشست پیمان امنیت جمعی
کد خبر: 531312
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۳:۴۰:۳۷

قاسم جومارت توقایف، رئیس جمهوری قزاقستان در گفت وگوی تلفنی با ولادمیر پوتین، همتای روسی خود در خصوص جدیدترین تحولات صورت گرفته در این کشور گفت وگو و موافقت وی را برای برگزاری یک نشست آن لاین پیمان امنیت جمعی (سستو) برای رسیدگی به این تحولات جلب کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری قزاقستان ۲۴، وی در این گفت وگوی تلفنی ضمن اشاره به روند رو به ثبات شرایط فعلی در کشورش، بر ضرورت برگزاری یک نشست آن لاین با حضور اعضای پیمان امنیت جمعی تصریح کرد و گفت که رئیس جمهوری روسیه نیز از پیشنهاد او استقبال کرده است.

خبرگزاری تاس روسیه نیز امروز به نقل از بخش مطبوعات دفتر نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که این نشست قرار است فردا دوشنبه به صورت آن لاین (ویدئو کنفرانس) با حضور همه اعضای این پیمان برگزار شود.

خبرگزاری آرمن پرس ارمنستان نیز در عین حال اعلام کرد «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در یک گفت وگوی تلفنی با پوتین تصریح کرد، ارمنستان به عنوان رئیس دوره ای سازمان پیمان امنیت جمعی، هماهنگی های لازم جهت برگزاری این نشست آنلاین با حضور اعضای این سازمان را انجام  داده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ سفید امروز در گفت وگو با تاس گفت که رئیس جمهوری روسیه قصد دارد در این نشست ویدئوکنفرانسی شرکت کند.

گفتنی است پیشتر نیز رهبران روسیه، بلاروس و ارمنستان در خصوص جدیدترین تحولات در قزاقستان گفت وگو کرده‌ و بر برگزاری چنین نشستی در باره تحولات چند روز اخیر قزاقستان صحه گذاشته بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها