سازمان حقوق بشری «سند» گزارش داد:

سرنوشت نامعلوم ده‌ها عربستانی ربوده شده در زندان‌های آل سعود

سازمان حقوق بشری «سند» در گزارشی به سرنوشت نامعلوم ده‌ها چهره ربوده شده در زندان‌های عربستان پرداخت.

سرنوشت نامعلوم ده‌ها عربستانی ربوده شده در زندان‌های آل سعود
کد خبر: 531341
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۵:۰۰:۱۷

سازمان حقوق بشری "سند" اعلام کرد: مقامات عربستانی هنوز محکومیت‌ها و هشدارهای بین‌المللی در خصوص استمرار سیاست‌های سرکوبگرانه و ظالمانه‌شان در حق مردم این کشور را که موجب سلب آزادی بیان و عقیده آنها شده، نادیده می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت سعودی‌لیکس، این سازمان حقوقی در ادامه تاکید کرد: از جمله شیوه‌های سرکوب وحشیانه که توسط مقامات این کشور در حق زندانیان سیاسی انجام می‌شود، بازداشت ظالمانه است که یک لکه سیاه در تاریخ حاکمیت محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور است.

از مهم‌ترین چهره‌های ربوده شده در عربستان "ترکی الجاسر"،" سعود بن غصن"، "احمد المزینی"، "جابر العمری" و "عبدالرحمان السدحان" هستند.

با بازداشت این چهره‌ها بندهای قانونی نقض شده و حاکمیت عربستان محکوم می‌شود و ریاض باید در سیاست‌های خود تجدیدنظر کرده و سرنوشت این افراد را مشخص کند.

 در واقع از سپتامبر ۲۰۱۷ و با آغاز بازداشت‌ها در عربستان، زندان‌های این کشور به زیرزمین‌هایی مملو از چهره‌های آکادمیک، فعالان، اندیشمندان و مبلغان تبدیل شدند و این در حالی است که بازداشت‌ها ادامه دارند و مقامات سعودی شایسته‌ترین چهره‌های ملی که این کشور به آنها نیاز دارند، بازداشت می‌کنند.

از جمله این افراد شایسته که از سپتامبر ۲۰۱۷ بازداشت شدند، "دکتر سلمان العوده، خلبان محمد موسی الشریف، دکتر عوض القرنی، دکتر حسن المالکی، محمد المنجد، غرم البیشی و عصام الزامل" هستند.

مقامات سعودی چهره‌های شایسته علمی و ملی را با هدف خاموش کردن صدای هر مخالف سیاسی سرکوب کرده و به رسانه‌ها نیز اجازه پرداختن به پرونده‌های آنها را نمی‌دهند.

در این میان فعالان زن عربستانی نیز هدف سرکوب‌های وحشیانه و بازداشت ظالمانه آنها قرار دارند و در حال حاضر بیش از ۱۰ فعال زن در زندان‌های این کشور حبس هستند که معروفترین آنها "حلیمه الحویطی، ساره الجبری، منی البیالی، نازا و نجلاء المروان، لینا الشریف، رینا عبدالعزیز و اسماء السبیعی" هستند.

علاوه بر اینها "منی البیالی، زینب الهاشمی، یاسمین الغفیلی و امانی الزین" نیز در زندان‌های عربستان بازداشت بوده و اطلاعات کافی از آنها در دسترس نیست.

در حقیقت مسؤولان ریاض از ترس افشای جنایاتی که در حق این زندانی‌ها مرتکب شدند، از جمله شکنجه‌های روحی و جسمی که به آنها وارد کرده‌اند، اطلاعاتی از آنها منتشر نمی‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها