کد خبر: 530995
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۰۹:۴۹:۴۱
| |

هشدار آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به قزاقستان:

وقتی روس‌ها وارد شوند بیرون کردنشان بسیار دشوار خواهد بود

وزیر خارجه آمریکا به دولت قزاقستان هشدار داد که "وقتی روس‌ها وارد خانه شما شدند، گاهی اوقات بیرون کردنشان بسیار دشوار خواهد شد."

وقتی روس‌ها وارد شوند بیرون کردنشان بسیار دشوار خواهد بود
کد خبر: 530995
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۰۹:۴۹:۴۱

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به قزاقستان در مورد درخواست کمک از روسیه هشدار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از گلوبال نیوز، وی در پاسخ به سوالی در مورد مقایسه وضعیت قزاقستان با وضعیت در مرز اوکراین با روسیه، گفت محرک‌های اقتصادی و سیاسی «بسیار خاصی» وجود دارد که شرایط را متفاوت می‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا، تصمیم قزاقستان برای درخواست کمک نظامی از روسیه برای مقابله با موج ناآرامی‌های خشونت آمیز را زیر سوال برد و گفت: ایالات متحده معتقد است که دولت قزاقستان می‌تواند خود با اعتراضات مقابله کند. مشخص نیست چرا این استقرار رخ داده است.

بلینکن به خبرنگاران گفت: یکی از درس‌های تاریخ اخیر این است که وقتی روس‌ها به خانه شما می‌آیند، گاهی اوقات بسیار دشوار است که آنها را خارج کنید. به نظر من مقامات و دولت قزاقستان مطمئناً ظرفیت برخورد مناسب با اعتراضات را دارند تا این کار را به گونه‌ای انجام دهند که حقوق معترضان و در عین حال حفظ نظم و قانون رعایت شود. بنابراین مشخص نیست که چرا آنها نیاز به کمک خارجی را احساس می‌کنند. ما در تلاش هستیم تا در مورد آن بیشتر بفهمیم.

مقام‌های مسکو تاکید کرده‌اند که اعزام نیروهای این کشور در قالب سازمان پیمان امنیت جمعی، ائتلافی نظامی اروپا-آسیایی، صورت گرفته و موقتی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها