کد خبر: 530953
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۰۷:۴۴:۵۳
| |

روزنامه کیهان:

مذاکرات وین مکانی برای امتیازگیری غرب از روسیه است

کیهان نوشت: آیا مذاکرات هسته‌ای که در وین جریان دارد، نمی‌تواند یکی از آنجاهایی باشد که غرب در آن، به دنبال گرفتن امتیاز از روسیه است؟!

مذاکرات وین مکانی برای امتیازگیری غرب از روسیه است
کد خبر: 530953
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۰۷:۴۴:۵۳

روزنامه کیهان نوشت: شاید یکی از مهم‌ترین سؤالات درباره آنچه در قزاقستان اتفاق افتاد، دلیل سرعت بالای این تحولات و مسلحانه شدن سریع اعتراضاتی است که ظاهرا، در اعتراض به افزایش قیمت سوخت شروع شد اما امروز کسی از سوخت و قیمت آن حرفی نمی‌زند!

میزان خشونت‌ها از سوی طرفین درگیری نیز «بالا» گزارش شده و بعضا حتی از کشتارهای وحشیانه مثل بریدن سر خبرهایی منتشر می‌شود. یکی از پاسخ‌های احتمالی به این سؤال، به دشمنی دیرینه روسیه و آمریکا باز می‌گردد. این دو کشور در حوزه‌های مختلفی بایکدیگر درگیرند و بی‌تردید از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به یکدیگر دریغ نمی‌کنند.

هیچ کس وقوع انقلاب‌های رنگی در کشورهای کوچک و نزدیک به روسیه را فراموش نمی‌کند و هیچ کس نیست که نقش آمریکا را در این کودتاها انکارکند با این تفاوت که این بار، بهانه این تحولات، نه انتخابات بلکه، معیشت و اقتصاد است. برخی نیز تحولات اوکراین را در کنار تحولات قزاقستان می‌بینند. این دو کشور را دو نقطه‌ای می‌بینند که غرب به رهبری آمریکا با استفاده از آنها، سعی در تحت فشار قراردادن روسیه برای گرفتن امتیاز دارد. آیا مذاکرات هسته‌ای که در وین جریان دارد، نمی‌تواند یکی از آنجاهایی باشد که غرب در آن، به دنبال گرفتن امتیاز از روسیه است؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها