کد خبر: 527533
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۰۸:۴۷:۴۲
| |

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه:

ناتو پیشنهادی امنیتی مسکو را رد کند اقدام می‌کنیم

معاون وزیر خارجه روسیه گفت، در صورتی که ناتو پیشنهادی امنیتی مسکو را رد کند،‌ روسیه به اقداماتی برای مقابله با تهدیدها دست می‌زند.

ناتو پیشنهادی امنیتی مسکو را رد کند اقدام می‌کنیم
کد خبر: 527533
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۰۸:۴۷:۴۲

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما این مساله را شفاف مطرح کرده‌ایم که آماده گفتگو درباره تغییر از یک سناریوی نظامی یا یک سناریوی نظامی-فنی به یک روند سیاسی هستیم که به تقویت امنیت در تمامی کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا، یورو – آتلانتیک و اوراسیا می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، وی ادامه داد:‌ اگر چنین رویکردی اجرایی نشود ما به ناتو اعلام می‌کنیم که به اقداماتی برای مقابله با تهدیدها دست می‌زنیم.

این دیپلمات روسی همچنین افزود: اروپایی‌ها باید درباره دورنمای تبدیل کردن قاره سبز به یک میدان تقابل نظامی فکر کنند.

مسکو روز جمعه پیش نویس توافقنامه‌هایی را با عنوان معاهده بین ایالات متحده و روسیه در مورد ضمانت‌های امنیتی و اقداماتی برای تضمین امنیت فدراسیون روسیه و کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) منتشر کرد. این پیشنهادها در نشستی در وزارت خارجه روسیه در ۱۵ دسامبر به نماینده آمریکا تحویل داده شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز اخیرا از ناتو خواسته بود تا گفتگوهایی معنادار را برای دادن تضمین‌های بلندمدت و قابل اعتماد به مسکو آغاز کند.

این ضمانت‌ها باید از نظر قانونی الزام‌آور باشند، چرا که به گفته پوتین، غرب از تعهدات شفاهی قبلی خود عقب‌نشینی کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گفت: یوری اوشاکف، معاون کرملین به جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که مسکو آماده آغاز سریع گفتگوها درباره توافق‌های پیشنهادی درباره تضمین‌های امنیتی است. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نماینده این کشور در گفتگوهای مذکور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها