کد خبر: 530370
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۰۹:۲۸:۵۲
| |

سفر هیأت فراکسیون صدر به اربیل برای بررسی تشکیل دولت جدید عراق

رسانه‌های عراق از سفر هیأتی از فراکسیون صدر به شهر أربیل برای بررسی پرونده تشکیل دولت خبر دادند.

سفر هیأت فراکسیون صدر به اربیل برای بررسی تشکیل دولت جدید عراق
کد خبر: 530370
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۰۹:۲۸:۵۲

هیأت مذاکره‌کننده فراکسیون صدر روز دوشنبه (دیروز) به ریاست «حسن العذاری» در سفری به أربیل، با رهبران حزب دموکراتیک کردستان دیدار کرد.

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری عراق (واع)، رئیس کمیته مذاکره‌کننده صدر با رهبران حزب دموکراتیک کردستان دیدار و درباره تعدادی از موضوعات دارای اهتمام مشترک گفت‌وگو و بر اهمیت آغاز مرحله جدیدی از اقدامات جدی برای خدمات به ملت عراق تأکید کرد.

در این دیدار تعدادی از پرونده‌های مربوط به امور داخلی از جمله توافقات دوجانبه برای تشکیل دولت اکثریت ملی و ضرورت تشریک مساعی برای نجات عراق و فراهم کردن زندگی شایسته‌‌ای برای ملت عراق بررسی شد.

در همین ارتباط «هوشیار زیباری» از رهبران حزب دموکراتیک کردستان عراق ضمن ابراز خرسندی از دیدار با هیأت مذاکره‌کننده فراکسیون صدر، بر علاقه‌مندی به توسعه افق‌های همکاری و هماهنگی متقابل برای تسریع در تشکیل دولتی که پاسخگوی نیازهای مردم عراق باشد، تأکید کرد.

فراکسیون صدر در انتخابات اخیر پارلمانی عراق، ۷۳ کرسی از مجموع ۳۲۹ کرسی پارلمانی را به خود اختصاص داد و پس از آن ائتلاف سنی «تقدم» با ۳۷ کرسی و ائتلاف «دوله القانون» با ۳۳ کرسی در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

«مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق چهارشنبه پیش، (۲۹ دسامبر ۲۰۲۱)، در نجف اشرف میزبان هیئتی از «چارچوب هماهنگی» گروه‌های سیاسی شیعی بود. پس از این دیدار، رهبر جریان صدر عراق طی پستی در توئیتر از تلاش برای تشکیل یک دولت اکثریت ملی خبر داد و نوشت: «یک دولت اکثریت ملی، نه شرقی و نه غربی».

رایزنی‌ها با جریان صدر همچنان ادامه دارد و چارچوب هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعی به دنبال تشکیل یک دولت توافق ملی است و هنوز رایزنی‌های دو طرف به نتیجه ملموسی نرسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها