اورسولا فون در لین،رئیس کمیسیون اروپا خبر داد:

بروکسل و واشنگتن درپی تشدید تحریم‌ها علیه مسکو

رئیس کمیسیون اروپا با تکرار ادعای احتمال حمله روسیه به اوکراین، مسکو را به تشدید تحریم‌ها و اقدامات بی‌سابقه تهدید کرد.

بروکسل و واشنگتن درپی تشدید تحریم‌ها علیه مسکو
کد خبر: 527250
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۷:۱۰:۴۵

اعتمادآنلاین| «اورسولا فون در لین» رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه گفت، بروکسل و واشنگتن در حال همکاری برای ترسیم گزینه‌های جدید علیه مسکو هستند.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام اتحادیه اروپا در ادامه جوسازی‌های تبلیغاتی غرب علیه روسیه گفت، در صورتی که این کشور به خشونت علیه اوکراین دست بزند، بروکسل تحریم‌ها علیه مسکو را افزایش داده و «اقدامات بی‌سابقه‌ای» را انجام خواهد داد.

فون در لین ضمن سخنرانی در پارلمان اروپا گفت، بروکسل و واشگتن به‌طور تنگاتنگی در حال همکاری هستند تا گزینه‌های فراتر از تحریم‌های فعلی علیه روسیه را ترسیم کنند.

او در ادامه ادعاهای خود گفت: «پاسخ ما به هرگونه خشونت بیشتر ممکن است موجب افزایش ابعاد و گسترش رژیم تحریم‌های فعلی گردد و البته که ما این آمادگی را داریم که اقدامات بی‌سابقه دیگری را نیز اعمال کنیم که عواقبی جدی برای روسیه خواهند داشت».

روز دوشنبه نیز وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشستی تصمیم گرفتند تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال کنند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه این نشست گفت: «توافق مستحکمی درخصوص اتخاذ موضع قدرتمند در قبال اوکراین در دفاع این کشور از تمامیت ارضی و حق حاکمیت خود، حاصل شد».

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه جدید آلمان که برای اولین بار در این نشست اتحادیه اروپا شرکت کرده بود، پیش از سفر به بروکسل گفت «در صورت تشدید تنش‌ها این خط لوله (نورد استریم 2) عملیاتی نخواهد شد».

دولت اوکراین به بهانه مبارزه با استقلال‌طلبان در نواحی شرقی این کشور، طی سال‌های اخیر به استقرار نیروها و تجهیزات سنگین و نیمه‌سنگین نظامی در مجاورت مرزهای روسیه پرداخته است. در مقابل، ارتش روسیه نیز بخشی از نیروهای نظامی خود را به‌منظور آمادگی برای اقدامات تحریک‌آمیز کی‌یف و متحدانش در مرزهای غربی مستقر کرده است.

دولت کی‌یف با حمایت کشورهای غربی به‌ویژه اعضای پیمان آتلانتیک شمالی به اقدامات تحریک‌آمیز خود در مرزهای مشترک با روسیه ادامه می‌دهد. این در حالی است که مسکو بارها حملات نظامیان اوکراینی به شهروندان خود را محکوم کرده و خواستار رفع تنش‌ها از طریق توافق «مینسک» شده است.

با این حال کشورهای غربی به رهبری آمریکا طی هفته‌های اخیر با اظهار نظرهای غیرمستقیم از طریق گزارش‌های منابع بی‌نام در رسانه‌ها، روسیه را به طراحی حمله علیه اوکراین متهم کرده‌اند. اوکراین اوایل سال جاری محموله بزرگی از مهمات و موشک‌های «جاولین» آمریکایی را دریافت کرد و نظامیان این کشور می‌گویند خمپاره و پهپادهای تهاجمی ترکیه‌ای را نیز در اختیار دارند.

در همین حال، «جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه گفت گزینه اعزام نیروی نظامی به اروپای شرقی در صورت تشدید اوضاع بر سر اوکراین روی میز است.

پیش‌تر«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز با ادعای اینکه به همتای روس خود درباره عواقب ویرانگر اقدامی نظامی علیه اوکراین هشدار داده، گفت اعزام نیروی زمینی آمریکا برای دفاع از کی‌یف هرگز روی میز نیست اما واشنگتن از کی‌یف پشتیبانی خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد در صورت حمله روسیه به اوکراین «احتمالاً از ما خواسته شود که حضور خود را در کشورهای ناتو تقویت کنیم تا به‌طور اخص به بخش شرقی [این اتحاد] تضمین داده شود. علاوه بر این، به‌طور شفاف اعلام کرده‌ام که ما قابلیت‌های دفاعی را برای اوکراینی‌ها فراهم می‌کنیم».

این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، درباره فعالیت‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اوکراین هشدار داد و گفت اعضای ائتلاف نظامی ناتو، با گسترش فعالیت‌هایشان در اوکراین، روسیه را تهدید می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها