کد خبر: 526560
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۴:۱۰:۴۳
| |

بیانیه گروه هفت علیه روسیه / حمله مسکو به اوکراین عواقب بزرگی خواهد داشت

کشورهای ثروتمند جهان موسوم به گروه هفت (G7) در بیانیه ای به روسیه هشدار دادند که حمله این کشور به اوکراین عواقبی سنگینی خواهد داشت.

بیانیه گروه هفت علیه روسیه / حمله مسکو به اوکراین عواقب بزرگی خواهد داشت
کد خبر: 526560
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۴:۱۰:۴۳

اعتمادآنلاین| هفت کشور ثروتمند جهان موسوم به گروه هفت(G7) روز یکشنبه با صدور بیانیه ای به روسیه هشدار دادند چنانچه مسکوتصمیم برای حمله به اوکراین بگیرد، با عواقب بزرگی مواجه می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در پیش نویس این بیانیه که به تائید منابع گروه هفت رسیده، آمده است: روسیه نباید شک داشته باشد که تشدید اقدامات نظامی درقبال اوکراین، (برای مسکو) عواقب بزرگ و هزینه سنگینی خواهد داشت.

نمایندگان گروه هفت در نشستی که در شهر لیورپول در شمال انگلیس برگزار شد، اعلام کردند که در محکوم کردن اقدامات نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین متحد هستند و مسکو را به تنش زدایی دعوت کردند.

این گروه در ادامه افزود: ما بر تعهد تزلزل ناپذیرمان بر حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و همچنین حق هر کشور مستقلی برای تعیین آینده خود تاکید می کنیم.

گروه هفت متشکل از انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کانادا و آمریکاست که نمایندگانی از اتحادیه اروپا را نیز در بر می گیرد.

این گروه در ادامه بیانیه خود آورد: ما از روسیه می خواهیم تنش زدایی کرده، کانال های دیپلماتیک را دنبال کند و به تعهدات بین المللی اش در زمینه شفافیت فعالیت های نظامی پایبند باشد.

این گروه اضافه کرد: ما مجددا حمایت مان را از تلاش های فرانسه و آلمان در روند نرماندی برای اجرای کامل توافق مینسک به منظور حل مناقشه در شرق اوکراین مورد تائید قرار می دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها