کد خبر: 527767
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۹ ۱۷:۵۷:۲۷
| |

پیشنهاد معاون پارلمان جمهوری آذربایجان برای تاسیس قمارخانه در قره باغ

معاون پارلمان جمهوری آذربایجان در جریان بررسی لایحه گردشگری، پیشنهاد باز کردن قمارخانه در قره باغ و زنگزور شرقی را مطرح کرده است.

پیشنهاد معاون پارلمان جمهوری آذربایجان برای تاسیس قمارخانه در قره باغ
کد خبر: 527767
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۹ ۱۷:۵۷:۲۷

​یک قانونگذار ارشد جمهوری آذربایجان پیشنهاد داده که در قره باغ و زنگزور شرقی قمارخانه دایر شود.

 به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از مطبوعات جمهوری آذربایجان، «قدرت حسنقلی‌اف»، معاون پارلمان جمهوری آذربایجان در جریان بحث و بررسی درباره لایحه گردشگری، پیشنهاد باز کردن قمارخانه در قره باغ و زنگزور شرقی را مطرح کرد.

به گفته وی، قمارخانه‌های زیادی در سراسر جهان وجود دارد، اما در این منطقه هیچ قمارخانه‌ای وجود ندارد. وی افزود: «من معتقدم که باید اجازه افتتاح قمارخانه در قره باغ و زنگزور داده شود.»

این پیشنهاد در حالی قرار است مطرح شود که ۹۵ درصد جمعیت جمهوری آذربایجان مسلمان هستند. ۸۵ درصد جمعیت مسلمان جمهوری آذربایجان شیعه و ۱۵ درصد بقیه سنی هستند.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در تاریخ نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه  پایان یافت و  روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد.

جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری‌ها مناطقی از جمله قره باغ  را از اشغال ارمنستان خارج ساخت. این دو کشور هنوز در خطوط مرزی درگیری‌های پراکنده دارند، هرچند که دو طرف مدعی اتخاذ موضع آشتی جویانه هستند.

در تازه‌ترین فعل و انفعال بین دو طرف، کمیسیون دولتی زندانیان، افراد مفقود و گروگان‌های جمهوری آذربایجان روز یکشنبه  خبر داد، باکو ۱۰ نظامی بازداشت شده ارمنستان را به این کشور تحویل داده است. اقدام باکو در آزاد کردن ۱۰ نظامی ایروان در شرایطی انجام شده که به رغم دیدارهای اخیر سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان ابتدا در روسیه و سپس در بروکسل، تنش‌های دو کشور همسایه به رغم آتش‌بس بر سر منطقه قره باغ کوهستانی بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها