کد خبر: 526641
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۲۱:۰۱:۲۸
| |

تمرین ویژه یگان زرهی ارمنستان با روسیه در شرایط مختلف آب و هوایی

رسانه‌های ارمنستان از برگزاری رزمایش بزرگ با مشارکت یگان زرهی ارتش این کشور و روسیه در مناطق مختلف و انواع شرایط آب و هوایی برای حفظ آمادگی رزمی خبر دادند.

تمرین ویژه یگان زرهی ارمنستان با روسیه در شرایط مختلف آب و هوایی
کد خبر: 526641
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۲۱:۰۱:۲۸

اعتمادآنلاین| یگان‌های تانک ارتش ارمنستان در یک رزمایش پنج روزه با ارتش روسیه تمریناتی را در انواع شرایط آب و هوایی برگزار کردند.

به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که بیش از هزار پانصد خدمه تانک ارتش ارمنستان در یک رزمایش پنج روزه با قوای روسیه و با استفاده از مهمات واقعی مشارکت داشتند.

بر اساس این گزارش، خدمه یگان تانک ارتش ارمنستان تمریناتی را در زمین‌های بیابانی و جنگلی کوهستانی در مناطق «ولگوگراد»، «آدیگه»، «داغستان، «اینگوشتیا»، «اوستیای شمالی»، «کراچای-چرکسیا» و «کریمه» و همچنین در پایگاه‌های نظامی روسیه در منطقه آبخازیا، ارمنستان و اوستیای جنوبی در شرایط مختلف آب و هوایی و در روز و شب برگزار کردند.

ارمنستان و روسیه هدف از برگزاری این رزمایش ویژه را حفظ آمادگی رزمی پرسنل نظامی خود عنوان داشتند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز به تازگی از برگزاری رزمایشی با مشارکت تانک‌های این کشور خبر داد.

بنابر اعلام وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، یگان‌های تانک نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان تمرینات شلیک ویژه رزمی را بر اساس برنامه از قبل ریخته شده در سال 2021 برگزار کردند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان بدون اشاره به جزئیات بیشتر و محل برگزاری این رزمایش اعلام کرد که خدمه تانک‌ها در این رزمایش مهارت‌های کنترل تانک‌ها را بهبود بخشیده و تمرینات شلیک به اهداف مورد نظر را انجام دادند.

این وزارتخانه اعلام کرد که در این رزمایش از مهمات واقعی استفاده شد. ارتش جمهوری آذربایجان به تانک‌های «تی-72» و «تی-90» مجهز است. رژیم صهیونیستی در راستای کمک‌های نظامی به باکو تانک‌های تی-72 این کشور را ارتقا داده است. این کشور در مجموع از توان زرهی قابل قبولی برخوردار است.

جمهوری آذربایجان چندی قبل نیز رزمایش بزرگی را در منطقه راهبردی «لاچین» برگزار کرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که این رزمایش زمینی و هوایی بزرگ با استفاده گسترده از وسایل ارتباطی و به کارگیری انواع تجهیزات نظامی برگزار شد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ 44 روزه داشتند و با میانجیگری روسیه بر سر یک توافق آتش‌بس، جنگ پایان یافت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها