مجید تخت روانچی، نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد:

ایران قربانی حملات روزافزون سایبری از سوی آمریکا و اسرائیل بوده/ هرگونه توسل به زور در فضای سایبری مردود است

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد با بیان اینکه ایران قربانی حملات روزافزون سایبری از سوی آمریکا و اسرائیل بوده است، گفت: هرگونه توسل به زور در فضای سایبری مردود است.

ایران قربانی حملات روزافزون سایبری از سوی آمریکا و اسرائیل بوده/ هرگونه توسل به زور در فضای سایبری مردود است
کد خبر: 526869
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۰۸:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| نخستین نشست محتوایی گروه کاری باز «امنیت و کاربرد فناوری‌های اطلاعات ارتباطات» به ریاست نماینده دائم سنگاپور در سازمان ملل و با حضور نمایندگان کشورهای عضو در محل دبیرخانه سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرد.

به گزارش صدا و سیما، مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه ایران قربانی حملات روز افزون سایبری همچون استاکس‌نت از سوی امریکا و رژیم صهیونیستی بوده است، گروه کاری باز را محل مناسبی برای رسیدگی به این اقدامات غیرقانونی دانست.

سفیر کشورمان در سازمان ملل با استقبال از پایان فرایندهای موازی امنیت سایبری و کنار رفتن سلطه گروه محدودی از کشورها بر فضای سایبری، از گروه کاری باز به عنوان یک فرایند شفاف و شمول‌گرا حمایت کرد.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر لزوم رعایت کامل ماموریت داده شده به گروه کاری باز از سوی کشورها که طبق قطع‌نامه 240 مجمع عمومی 75 تعیین شده است، اصول راهنمای ایران برای امنیت سایبری شامل احترام به حاکمیت دولت‌ها، دخالت نکردن در امور داخلی کشورها با استفاده از شیوه‌های سایبری، کاربرد صرفاً صلح‌آمیز فناوری سایبری، لزوم مذاکره برای تعیین تکلیف و تصمیم گیری درباره موضوعات باقیمانده از گروه کاری باز قبلی، لزوم تدوین یک سند حقوقی الزام‌آور برای امنیت سایبری، رفتار مسئولانه بازیگران غیر دولتی و رعایت اخلاق و عدالت در فضای سایبری، حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات سایبری و منع توسل به زور و یا تهدید به توسل به زور در فضای سایبری دانست.

تخت روانچی تصریح کرد که هرگونه توسل به زور در فضای سایبری مردود است.

وی با اشاره به مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران، افزود: برای تحقق اصول فوق، حقوق بین‌المللی مربوطه و از جمله هنجارها و اصول لازم، باید توسعه داده شوند و این امر از طریق مذاکره و تلاش برای نزدیک‌تر کردن مواضع کشورها به طرق مختلف از جمله تشکیل گروه‌های فرعی و متمرکز بر موضوعات خاص قابل تحقق خواهد بود.

این نشست یک هفته‌ای از سری نشست‌های محتوایی برای تقویت امنیت سایبری در فضای بین‌المللی است و انتظار می‌رود بعد از 5 سال فعالیت گروه کاری باز و تصمیم گیری بر اساس اجماع، گزارش‌های سالانه و در پایان، گزارش نهایی گروه برای تصمیم مقتضی به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شود.

گفتنی است، هیئت کشورمان همراه با گروه کشورهای همفکر و گروه عدم تعهد، پیشبرد اهداف گروه کاری باز را به شکل فعال پیگیری می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها