کد خبر: 526407
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۹:۱۵:۰۰
| |

آغاز دور تازه تظاهرات جنبش اعتراضی جلیقه‌زردها در فرانسه

رسانه‌ها از شروع دور تازه تظاهرات جنبش اعتراضی جلیقه زردها در پاریس و شهرهای دیگر فرانسه خبر دادند.

آغاز دور تازه تظاهرات جنبش اعتراضی جلیقه‌زردها در فرانسه
کد خبر: 526407
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌ها بعد از ظهر شنبه به وقت تهران از شروع دور دیگری از تظاهرات هواداران جنبش اعتراضی جلیقه زردها در شهرهای مختلف فرانسه خبر دادند.

به گزارش مهر و به نقل از خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» هواداران جنبش جلیقه زردها بار دیگر در خیابان‌های شهر پاریس پایتخت فرانسه آغاز شد. هواداران جنبش اعتراضی جلیقه زردها علیه واکسیناسیون اجباری کووید-19، مجوزهای بهداشتی و تعدادی دیگر از مسائل اجتماعی این دور از تظاهرات را برگزار کرده‌اند. در تصاویر منتشر شده از این رویداد حضور نیروهای پلیس مشهود است.

اعتراضات گسترده جلیقه زردها در نوامبر 2018 در فرانسه در واکنش به افزایش مالیات بر سوخت و قیمت بنزین آغاز شد. سپس این جنبش فهرست مطالبات خود را گسترش داد تا طیفی از موارد اجتماعی و سیاسی را در بر گیرد. اعتراضات جنبش جلیقه زردها در روزهای شنبه اغلب با شورش و درگیری مردم با پلیس مواجه بوده است.

جلیقه زردها

طی هفته‌های گذشته نیز هواداران جنبش اعتراضی جلیقه زردها در فرانسه در سالگرد شکل گرفتن اعتراضات سراسری، در خیابان‌های پاریس تجمع کردند . این تجمع مردمی در منطقه دوازده جنوب شرقی پاریس پایتخت فرانسه آغاز شد. علاوه بر جلیقه زردها، مخالفان محدودیت‌های کووید-19 و گروهی از تظاهرات‌کنندگان با لباس سیاه به آن پیوستند.

در این دور از تجمعات نیروهای پلیس حضور پررنگی در پاریس داشتند. بخشی از تظاهرات‌کنندگان تلاش کردند از مسیر برنامه‌ریزی‌شده منحرف شوند، اما با مقاومت پلیس مواجه شدند. گروهی از معترضان یک ایستگاه اتوبوس را در مسیر خود آسیب زدند.

چندی قبل «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در انتقادی تند و توهین‌آمیز از معترضان به قوانین کرونایی دولت، گفت تسلیم آن‌ها نخواهد شد. ماکرون معترضان را بی‌عقل توصیف کرد و گفت: «چند ده هزار نفر عقلشان را تا حدی از دست داده‌اند که می‌توانند بگویند ما در دیکتاتوری زندگی می‌کنیم.»

جلیقه زردها

کسانی که در فرانسه واکسن کرونا و این گذرنامه را دریافت نکرده باشند از ورود به رستوران‌ها، بارها و رفتن به مسافرت محروم می‌شوند. این گواهی حاکی از این است که فرد صاحب آن، دست‌کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده، تست کرونای او در 48 ساعت گذشته منفی بوده یا پس از ابتلا به این بیماری، بهبود یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها