اردوغان، رئیس جمهور ترکیه:

اینکه فلسطین بهای نسل‌کشی یهودیان را بپردازد،ظلم است/شورای امنیت در سوریه ناامید شده

اردوغان،رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد، اینکه فلسطینی‌ها بهای نسل کشی یهودیان در اروپا را بپردازند، ظلم و بی وجدانی است.

اینکه فلسطین بهای نسل‌کشی یهودیان را بپردازد،ظلم است/شورای امنیت در سوریه ناامید شده
کد خبر: 526162
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در نشست اتحادیه پارلمانی سازمان همکاری اسلامی گفت: قدس تنها مسئله تعدادی از مسلمانان شجاع نیست بلکه مسئله تمام جهان اسلام است. ما با جدیت موضع ثابت خود را در قبال وضعیت قدس شرقی و مسجد الاقصی حفظ می‌کنیم.

به گزارش ایسنا،وی گفت: ما به عنوان نوادگان اجدادی که در طول 400 سال با عدالت در قدس حکمرانی کردند نمی‌خواهیم خون و اشک کسانی در فلسطین ریخته شود. راه تحقق صلح و ثبات دائم تشکیل کشور مستقل فلسطین و دارای حاکمیت در مرزهای 1967 به پایتختی قدس است.

اردوغان تاکید کرد: این که فلسطینی‌ها بهای نسل کشی یهودیان در اروپا را که در آغاز جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد، بپردازند ظلم و بی وجدانی است.

اردوغان درباره بحران سوریه تاکید کرد: کشورهای مجاور مناطق درگیر مسئولیت بار اصلی پرونده آوارگان را برعهده دارند. ما به کشورهای غربی اجازه نمی‌دهیم کشورمان را به اردوگاه آوارگان تبدیل کنند. ترکیه میزبان 5 میلیون آواره است و دیگر نمی‌تواند میزبان بیش از این تعداد باشد. باید برای پایان هرگونه بحران مهاجرتی در آینده تلاش کنیم و کشورهای غربی نباید از نقش خود چشم پوشی کرده و از تعهداتشان درباره این موضوع فرار کنند. شورای امنیت به دلیل عمل نکردن به مسئولیت‌های خود در قبال بحران سوریه موجب ناامیدی بزرگی شده است.

وی تأکید کرد: نمی‌توانیم اجازه بدهیم اروپا به پادگانی برای بازداشت برادران مسلمانمان تبدیل شود که در آنجا زندگی می‌کنند و تعدادشان 35 میلیون است.

اردوغان گفت: کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی مثل داعش، حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد حمایت می‌کنند تا آتش جنگ در سوریه یا عراق و کشورهای دیگر را شعله‌ور کنند. ما به عنوان مسلمان فقط با کرونا یا بحران‌های انسانی نمی‌جنگیم بلکه در عین حال علیه اسلام ستیزی نیز می‌جنگیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها