کد خبر: 511185
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۰۹:۲۵:۴۵
| |

ایران آمادگی دریافت بیشتر واکسن از منابع مختلف را دارد

نماینده سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران هم اکنون آمادگی دریافت بیشتر واکسن از منابع مختلف را دارد.

ایران آمادگی دریافت بیشتر واکسن از منابع مختلف را دارد
کد خبر: 511185
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۰۹:۲۵:۴۵

اعتمادآنلاین| جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در بیانیه‌ای در خصوص "واکسیناسیون کووید-19 در ایران"، بر آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران برای دریافت بیشتر واکسن از منابع مختلف، تاکید کرد.

به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است:سازمان جهانی بهداشت (WHO) از نزدیک وضعیت همه ‌گیری کووید-19 در ایران را رصد می‌کند. این سازمان بار دیگر بر تعهد خود مبنی بر حمایت از کشور در پاسخ به این همه ‌گیری تاکید دارد.

سازمان جهانی بهداشت از افزایش اخیر تواتر واکسیناسیون کووید-19 در ایران با استفاده از واکسن‌های بین المللی و تولید داخل تقدیر ویژه می‌کند؛ چراکه براساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران، تا تاریخ 20 اوت سال جاری میلادی (29 مرداد)، 21 میلیون و 805 هزار و 879 نفر در ایران دُز اول و دوم واکسن‌های مختلف کووید-19 را دریافت کرده‌‌اند.

این بدین معناست که براساس آمارهای فوق 19.3 درصد از کل جمعیت ایران دُز اول و 6.38 درصد نیز به طور کامل واکسینه شده‌اند که از تغییر چشمگیر واکسیناسیون عمومی در این کشور حکایت دارد. با این وجود، اقدام مذکور به تنهایی برای شکستن زنجیره انتقال عفونت کافی نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها