افشای روابط دوستانه ایوانکا ترامپ با مامور اطلاعاتی سابق انگلیس

گزارش بازرس وزارت دادگستری آمریکا از روابط دوستانه چندین ساله دختر رئیس‌جمهور این کشور با یک مامور اطلاعاتی «ام‌آی6» خبر می‌دهد.

افشای روابط دوستانه ایوانکا ترامپ با مامور اطلاعاتی سابق انگلیس
کد خبر: 368341
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۰:۵۰:۰۴

اعتمادآنلاین| بازرس وزارت دادگستری آمریکا در گزارشی اعلام کرد کریستوفر استیل، افسر سابق «ام آی 6» افشا کرد که سال‌ها با ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا روابط شخصی داشته و هدایایی را به او داده است.

در گزارش مایکل هورویتس مستقیما به نام ایوانکا ترامپ اشاره نشده، اما خبرگزاری‌ ای بی سی نیوز به نقل از منابع ناشناس و آگاه از ارتباطات گذشته دختر ترامپ، این موضوع را تائید کرد. در این گزارش به تمایل این مامور سابق اطلاعاتی انگلیس به خانواده ترامپ اشاره شده، این در حالی است که دونالد ترامپ اخیرا در توئیتی این موضوع را تکذیب کرد.

در این گزارش با استناد به گفته استیل آمده، او پیشتر با ایوانکا در برج ترامپ ملاقات و چندین سال با او ارتباط دوستانه داشته است. همچنین‌ ای بی سی نیوز با استناد به منابع آگاه خود گزارش داد این دو تقریبا یک دهه قبل از مبارزات انتخاباتی ترامپ در سال 2016 با هم در ارتباط بودند و ایوانکا با این مامور اطلاعاتی انگلیس در سال 2010 ملاقات داشته است.

این رسانه خبری گزارش داد ایوانکا مذاکراتی درباره همکاری بالقوه تجاری شرکت استیل با کسب و کار خانوادگی ترامپ داشته است. وکیل دختر رئیس جمهور آمریکا هنوز به درخواست‌ ای بی سی نیوز برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ نداده است. کاخ سفید نیز از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده است. در همین حال، وکیل و نماینده شرکت استیل، حاضر به اظهار نظر در مورد این موضوع نشدند.

اوایل سال میلادی جاری این افسر سابق اطلاعاتی انگلیس یادداشت‌های مربوط به دو دیدار خود با ماموران اف بی آی در سال 2016 را ارائه کرد و در آن‌ها مدعی شد روس‌ها به دنبال تبانی با ترامپ بودند. با این حال استیل با انتشار بیانیه‌ای توسط وکیل خود بخش‌هایی از گزارش بازرس وزارت دادگستری را تکذیب کرد. استیل با طرح ادعای ارتباط میان مسکو و ستاد انتخاباتی ترامپ در سال 2016 جنجال برانگیز شده است. منتقدان موضع مامور اطلاعاتی سابق انگلیس را در قبال ترامپ مغرضانه می‌دانند و می‌گویند او به دنبال تهیه گزارشی علیه نامزد وقت انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 بوده است. با این حال استیل اتهامات مربوط به رویکرد مغرضانه علیه ترامپ را مضحک دانست.

در گزارش بازرس وزارت دادگستری آمریکا صراحتا به روابط مامور اطلاعاتی سابق انگلیس با یکی از اعضای خانواده ترامپ اشاره شد. استیل در مصاحبه با بازرس وزارت دادگستری به دیدار با یکی از اعضای خانواده ترامپ در برج او در نیویورک و داشتن روابط دوستانه چند ساله با او اذعان کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها